KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, November 10, 2012

Umno dengan MCA apa beza dalam menyerang hudud dan Islam?


"Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan." - Kenyataan Najib Tun Razak; 20 April 1983 kepada para wartawan.

"Hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia," - PM Najib Tun Razak, 24 September 2011.

"Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpe-cahan di kalangan umat Islam dan kegelisahanrakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan per-tentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu." >>> Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992.

"Sejak daripada dahulu pun PAS tidak pernah mengatakan mereka nak pinda Perlembagaan (bentuk Negara Islam) mereka... ianya masih ada. Jadi baik juga MCA mengingatkan kepada masyarakat Cina." >>> Kenyataan TPM Muhyiddin Yassin

"Apa erti negara Islam jika mundur" >>> Tun Abdullah Ahmad Badawi; 13 November 1999.

"Hukum rejam kepada penzina adalah primitif." >>> Kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad; 3 Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim kepada media.

"Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak." >>>  Mahathir Mohamad bercakap kepada wartawan, 24 April 1992.

"Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam." >>> Ucapan Mahathir Mohamad pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan.

"Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?" >>> Ucapan Mahathir Mohamad pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan.

"Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik." - Ucapan Mahathir Mohamad pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan.

Tiada ulasan: