KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Mac 30, 2008

PERAK Tak Paksa Ketua Kg. dan JKKK LETAK JAWATAN

Kerajaaan campuran bertindak di atas keputusan muafakat yang dibuat secara menyeluruh dan bersama. Apa saja tindakan akan membawa apa jua isu berbincang bersama di Mesyuarat Exco Kerajaan dengan menggunakan ketiga-tiga parti!

By EKMAL YUSOF

MENTERI Besar Perak, Ir Mohammad Nizar Jamaluddin menegaskan setakat ini hanya seorang penghulu kampung yang sah meletakkan jawatan, namun kerajaan negeri tidak pernah memaksa mana-mana Ketua Kampung atau JKKK meletak jawatan.

Menurut Mohamad Nizar, penghulu Kampung Batu Melentang, Tapah sahaja yang telah sah memberikan surat rasmi kepada kerajaan negeri untuk meletakkan jawatan JKKK ketika Majlis Pertemuan Menteri Besar dengan Ketua Kampung dan JKKK di Dewan Banquet Bangunan Setiausaha Kerajaan Perak (SUK) baru-baru ini.

Beliau mengesahkan demikian dalam sesi dialog di Sidang Akhbar bersama Ahli-Ahli Anggota Exco Perak di Safari Resort dekat sini semalam.

Beliau seterusnya menegaskan bahawa pihak kerajaan tidak memaksa Ketua-ketua Kampung dan JKKK di zaman Umno-BN lalu meletak jawatan.

"Itu terpulanglah di atas perkiraan kebijaksanaan mereka," ujarnya.

Beliau menegaskan, kerajaan Barisan Rakyat tidak membezakan mana-mana rakyat meski pun berlainan agama dan berbeza fahaman politik.

Terdahulu dalam sidang media yang sama beliau melahirkan kesyukurannya di atas perkenan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan Pemangku Sultan Perak, Raja Muda Dr Nazrin Shah yang telah menyempurnakan Angkat Sumpah Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak (Exco) di Istana Iskandariah, Bukit Chandan dekat sini semalam.

Beliau menyatakan kerajaan Barisan Rakyat sungguh terhutang budi kerana telah diberikan mandat menggantikan kerajaan negeri Perak yang ditadbir BN sebelum ini.

"Saya mengucapkan jutaan maaf kerana agak terlewat sedikit perlaksanaannya kerana senario yang berlaku di negeri ini agak berlainan di mana memerlukan persefahaman positif di antara ketiga-tiga parti DAP, KeADILan dan PAS," katanya.

Barisan kerajaan campuran ini banyak memberikan kebaikannya kerana segala hanya untuk manfaat rakyat Melayu, Cina dan India nanti yang inginkan perubahan di atas kehidupan sosial, politik dan agama masing-masing, katanya.

Sememangnya, kata Mohammad Nizar kerajaan negeri akan sedia akur di atas kehendak pengundi-pengundi yang ramai di luar sana.

"Kerajaaan campuran ini akan bertindak di atas keputusan muafakat yang dibuat secara menyeluruh dan bersama. Apa saja tindakan hendak buat akan membawa isu dan perkara tersebut berbincang bersama di Mesyuarat Exco Kerajaan dengan menggunakan ketiga-tiga parti bersama," tegasnya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hi, after readіng this amazing article i am toο hаppy to shаre my knoω-hoω hеrе ωith fгiends.
My web-site - blu cigs