KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Mei 30, 2008

Cikgu Bard Dan Nora TIDAK IKUT Ezam?

Ezam Mohd Nor yang terkenal menentang Dr Mahathir kini mempunyai misi yang agak besar – menjadi senjata untuk menghalang Anwar Ibrahim dari terus meniti takhta populariti dan di samping menjadi suara tegas untuk membelasah Dr Mahathir

By UMNO-REFORM

SPEKULASI Ezam menyeberang masuk ke UMNO kini sudah terjawab. Laman www.arahkita.blogspot dalam isu tahun 2006 lagi sudah membuat antisipasi bahawa Ezam Mohd Nor akan menyeberang masuk ke UMNO.

Hari ini setelah 2 tahun maka telah menjadi satu hakikat Ezam Mohd Nor kembali ke UMNO.

Sebelum ini dalam memberi sedikit komen mengenai spekulasi Ezam Mohd Nor menyertai UMNO, www.umno-reform.com mengatakan bahawa kemasukan Ezam adalah sebagai senjata untuk menentang kebangkitan Anwar Ibrahim.

Inilah tujuan Ezam dibawa masuk oleh Pak Lah. Ezam Mohd Nor yang terkenal menentang Dr Mahathir kini mempunyai misi yang agak besar – menjadi senjata untuk menghalang Anwar Ibrahim dari terus meniti takhta populariti dan di samping menjadi suara tegas untuk membelasah Dr Mahathir. Ini mungkin misi Ezam Mohd Nor.

Badrul Hisham Shaharin tidak menyertai Ezam Mohd Nor untuk memasuki UMNO. Blog Badrul Hisham Shahrin.

Namun dalam menyerahkan dokumen kemasukan semula ke UMNO – Badrul Hisham Shaharin yang dikatakan musuh ketat Khairy Jamaluddin tidak kelihatan menyertai rombongan Ezam Mohd Nor bertemu Pak Lah.

Badrul Hisham, Ahli Kepimpinan Tertinggi Keadilan tetap menyatakan sokongan beliau kepada Parti Keadilan rakyat dan telah membuat kenyataan terbuka beliau menjawab desas-desus bahawa beliau akan bersama-sama Ezam Mohd Nor menyertai UMNO.

Ini mungkin menjadi kelegaan Parti Keadilan Rakyat kerana Badrul dilihat sebagai kepimpinan akar umbi dan antara penggerak reformasi.

Nora antara reformis yang telah ditangkap sebanyak 11 kali masih belum memberi kenyataan mengenai spekulasi akan menyertai Ezam Mohd Nor Blog Norazimah Mohd Nor

Sungguhpun begitu, satu lagi tokoh reformasi Norazimah Mohd Nor yang dikatakan turut akan menyertai Ezam Mohd Nor gagal kelihatan untuk bersama-sama Ezam dalam bertemu dan menyerahkan borang UMNO.

Sungguhpun begitu tidak ada kenyataan dari aktivis reformasi yang telah di tangkap sebanyak 11 kali sepanjang perjuangan reformasi.

Namun persoalan utama ialah – kenapa Ezam menyertai UMNO. Adakah beliau mempercayai langkah-langkah reformasi yang sedang dilakukan oleh UMNO dan Barisan Nasional atau sebagai satu wadah untuk memulakan serangan terhadap Anwar Ibrahim yang dikatakan membelakangi perjuangan Melayu

Tiada ulasan: