KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Mei 06, 2008

PENUMPAS Samy Vellu MINTA JANGAN Gelar Dia YB @ Yang Berhormat!

Saya dan Cikgu Ishak Surin sempat menziarah rakan marhain kami, Dr. Mohd Nasir Hasyim, Presiden PSM di Bilik Gerakan PSM Dun Kota Damansara dua hari sebelum 8 Mac 2008. Kini beliau wakil rakyat di kawasan itu. Suatu yang tidak terjangka...

By TARMIZI MOHD JAM

AHLI PARLIMEN Sg. Siput, Dr. Jayakumar memberitahu saya, dia tidak mahu dipanggil dengan gelaran Yang Berhormat atau YB. Mansuhkan panggilan itu.

Saya cukup setuju dan kalau boleh semua wakil rakyat Pakatan Rakyat tidak mementingkan gelaran untuk berkhidmat. Jangan tergila-gila mengejar gelaran Datuk atau Tan Sri.

Panggil sahaja Saudara atau Dr, seperti yang diinginkan oleh Jayakumar. Itu lebih merakyat sifatnya. Dr. Jayakumar telah menelan metos dan segala kepercayaan karut kononnya Presiden MIC, Samy Vellu tidak boleh ditumpaskan.

Siapapun tidak menyangka, taukeh tol dan menteri syarikat tol itu kecundang dalam Sg. Siput ditangan Naib Presiden Partai Sosialis Rakyat (PSM) itu. Tidak perlu tokoh bernama besar jika rakyat mula muak dan mual dengan seseorang pemimpin.

Baru-baru ini, saya mengundang beliau berceramah di Kg. Bandar Dalam, Sentul. Itulah juga penegasannya. Jangan panggil dia YB atau Yang Berhormat.

Turut berceramah malam itu, Adun Kota Damansara yang juga Presiden PSM, Dr. Mohd Nasir Hasyim, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu.

Tiada ulasan: