KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Januari 31, 2009

Bloggers Penarik Beca mengamok, berambuslah Melayu itu!

Blogger Penarik Beca mengamok!

RAKAN Bloggers Penarik Beca memberi respon sinis terhadap desas-desus dua Exco Kerajaan Perak nak melompat ke BN. Beliau melaporkan: Satu perkembangan menggembirakan khabarnya berlaku di kediaman Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak di Pekan, Pahang.

Malaysiakini melaporkan, desas-desus mula bertiup kencang bahawa dua exco kerajaan Perak daripada PKR, Jamaluddin Mat Radzi dan Osman Jailu berada di kediaman Najib dalam usaha berunding dengan Timbalan Perdana Menteri dan mereka "berkemungkinan besar" menyertai Barisan Nasional

Kedua-duanya gagal dihubungi oleh pemimpin negeri, parti dan keluarga mereka sendiri sejak empat hari lalu.Apa yang berlaku itu menunjukkan Melayu sudah mula meyakini kepimpinan Najib. Melayu sudah mula mengiktiraf keberkesanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Melayu sudah mula menaruh harapan bahawa bisa SPRM mungkin dapat ditawarkan dengan menggayutkan diri pada yang mempunyai kuasa.

Sayangnya, ada Melayu dalam Umno yang memilih kem yang salah lalu dia juga dibogelkan oleh pegawai-pegawai SPRM. Mungkin selepas ini ramai lagi Melayu dalam Umno yang tidak tersilap kem dan Melayu luar Umno pula meyakini kepimpinan yang mempunyai kuasa untuk menawarkan bisa SPRM, polis dan menatang apa sekalipun.

Tiada ulasan: