KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Februari 26, 2009

Kerajaan BN Perak terdesak bila diseret ke mahkamah, Zamry gabra!

UMNO Perak kini begitu terdesak sehingga terpaksa mencari tenaga pakar undang-undang dari luar seperti yang digembar-gemburkan bagi mempertahankan Kerajaan Perak pimpinan Dato Dr Zamry Abdul Kadir, yang diperolehi secara tidak bermoral.

Pengerusi Lajnah Undang-undang PAS Pusat, Mohd Hanipa Maidin menyifatkan parti itu kini benar-benar sangat terdesak bagi mengesahkan kerajaan haram yang dibentuk selepas tiga Adun Pakatan Rakyat melompat parti. Akibat tindakan undang-undang diambil oleh Pakatan Rakyat, maka Dr Zamry juga terpaksa mencari khidmat nasihat pengamal undang-undang luar negara, bagi mempastikan kerajaan baru yang diperolehinya itu berdiri kukuh.

"Mereka ini sudah tidak percaya kepada pengamal undang-undang tempatan berbanding Dato' Seri Nizar yang masih menggunakan khidmat peguam tempatan," katanya.

Hanipa berkata, pasukan peguam Nizar diketuai Sulaiman Abdullah turut dianggotai Zulkarnain Lokman, Edmund Bon, Amer Hamzah serta dua peguam dari DAP selain dirinya sendiri (Hanipa).Manakala Penasihat Undang-undang Negeri Perak, Datuk Ahmad Jamal Md Shahid bertindak bagi mewakili Zambry.

Tiada ulasan: