KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Februari 24, 2009

Lakukah tandatangan MB Dr Zamry di Perak sekarang ini? BN makin 'mengelabah' apabila Speaker Sivakumar "mengaum"...

POLITIK Perak makin merimaskan MB BN yang baru, Dr Zamry Abdul Kader. Barangkali, sebelum "perampasan kuasa" dilancarkan, Najib Tun Razak dan Zahid Hamidi tidak perasaan tentang kuasa Speaker Dun.

Apa yang Najib dan Zahid bincangkan ialah soal bagaimana mahu "mempengaruhi" istana agar MB yang baru ditabal dan usaha menyingkirkan MB lama, Nizar Jamaluddin dijalankan secara penuh keliru.

Setelah berasa, mereka hebat dalam menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak ini, tiba-tiba Speaker Dun, Sivakumar yang tidak boleh dipecat dan tidak lut dek undang-undang dan siasatan polis, mengaum. Ia benar-benar menakutkan pemimpin BN dan Zamry.

Baik Pak Lah, Zahid dan Zamry, semuanya mengelabah dan mula bercakap "lembut" dalam keras bagi menagih simpati rakyat. Kini dah jelas, Zamry dan saf exconya telah digantung dan tidak boleh sertai Dun termasuk tiga lagi Adun melompat. Semuanya sembilan orang. Ramai tu.

Jadi, apakah nasib Zamry, MB yang tiada power dan saf exco yang duduk saja. Bagaimanakah bajet mahu dibentang dalam Dun? Bagaimana mahu bayar gaji dan elaun? Peruntukkan jabatan-jabatan?

Benarkah ada pelabur yang mahu melabur seperti dakwa Zamry, ketika ini? Siapalah yang pelabur yang "bangang" nak melabur sedangkan MB tak sah? Tandatangan pun tak laku? Banyak proses undang-undang sedang berjalan?

Tiada ulasan: