KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 28, 2009

23.3 Gantung: Bebaskan Harakah - Editorial Harakah akan "berdemontrasi" di celah-celah kesibukan penamaan calon PRK Bukit Gantang esok!



PETANG ini saya bertolak ke Bukit Gantang. Esok hari penamaan calon. Atas inisiatif bersama kami kumpulan Editorial Harakah akan mengadakan "demontrasi" aman di celah-celah kesibukan penamaan calon esok.

Banner dan t-shirt siap dicetak sebentar lagi. Berwarna hitam tanda gelapnya media Malaysia dibedal oleh BN. Kerana takut dan bimbang, mereka menggantung Harakah selama tiga bulan bersama Suara Keadilan milik PKR.

Kami bercadang untuk menjadikan tarikh 23.3 dan digantung 3 bulan sebagai tarikh keramat HARI GELAP MEDIA MALAYSIA yang akan disambut setiap tahun. Saya bersama Ahmad Lutfi Othman telah menggerakkan kalangan wartawan dan kakitangan Harakah yang lain untuk bersama "menunjuk perasaan" esok.

"Kalau tak lakukan sesuatu, KDN dan BN akan selesa dan syok dengan tindakan kurang ajar mereka. Gantung Harakah bermakna bunuh kebebasan bersuara, bunuh demokrasi," tegas Ketua Pengarang Harakah yang bersemangat Ahmad Lutfi Othman.

Tiada ulasan: