KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mac 23, 2009

Mari "ajar" pemimpin BN yang "kurang ajar" di Bukit Gantang!


TINDAK-TANDUK BN semakin 'kurang ajar' apabila merampas kuasa di negeri Perak secara tidak bertamadun menyebabkan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak yang sah melalui pilihan raya umum ke-12 pada 8 Mac lalu digulingkan dengan tidak beradap dan biadap.

"Oleh kerana BN 'kurang ajar', mari kita 'ajar' BN di Bukit Gantang, pengundi di kawasan ini tanpa mengira bangsa wajar 'mengajar' BN yang 'kurang ajar' merampas kuasa rakyat di negeri ini," kata Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat, yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusuf Rawa.

BN katanya, telah 'merompak' kuasa rakyat pada 5 Februari lalu dengan menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat secara tidak bermoral, kerana itu pengundi pengundi di kawasan ini wajar menolak parti yang merompak kuasa rakyat.

"Kita tidak mahu terima calon daripada parti perompak di bumi Bukit Gantang," jelasnya.

PAS katanya membela semua bangsa tidak kira India, Cina, Sikh dan kaum lain, kerana itu PAS bersama parti-parti komponen Pakatan Rakyat akan berlaku adil kepada semua kaum.

Sementara itu Pengerusi Kelab Penyokong PAS Pusat, Hu Pang Chaw mengingatkan kaum Cina dan India agar terus bersatu bersama orang Melayu dalam PAS dan Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) agar mereka tidak mudah diperkotak-katikkan oleh MCA dan MIC.

"BN suka melihat India, Cina dan Melayu tidak bersatu, mereka mahu menghancurkan Pakatan Rakyat, kerana itu kaum Cina dan India jangan mudah terpedaya dengan dakyah BN," ujar beliau.

Beliau menyeru seluruh pengundi Cina dan India bersatu memberi undi kepada calon PAS bagi menyingkirkan Umno-BN dari Bukit Gantang.

Pada majlis itu juga Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaludin merasmikan Pelancaran Gerak Kerja Kelab Penyokong PAS di Parlimen Bukit Gantang, sekali gus menyuntik semangat ahli kelab penyokong PAS di negeri ini untuk bekerja dengan bersungguh-sungguh bagi mempastikan calon PAs memenangi kerusi Parlimen tersebut pada 7 April nanti.

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang memberikan ucapan pada majlis itu, Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Negeri Perak, Zainudin Yusoff; Pengerusi Kelab Penbyokong India Pusat, Balasubramaniam dan Naib Presiden PAS yang juga Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang.

Balasubranamium, meminta pengundi India di Bukit Gantang tidak memberi undi kepada BN, sebaliknya menyokong calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat.

Tiada ulasan: