KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 28, 2009

PAS kecam KDN, gantung 3 bulan Harakah dianggap tindakan ganas!


PAS mengecam tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang mengantung permit Harakah dan Suara Keadilan selama tiga bulan dan menyifatkan tindakan ini sebagai satu perbuatan ganas untuk menyekat kebebasan demokrasi.

Setiausaha Agung PAS Pusat, Dato' Kamaruddin Jaffar menegaskan kebebasan demokrasi khususnya melibatkan Pakatan Rakyat disekat oleh Barisan Nasional (BN) dalam usaha mereka untuk mendapat sokongan rakyat.

BN tegas beliau menggunakan berbagai taktik kotor dalam usaha menyekat Pakatan Rakyat dari menyampaikan maklumat kepada penyokong-penyokongnya. BN bimbang dan takut untuk berdepan dengan rakyat, lalu mereka menutup pintu maklumat dan mengizinkan media kuasaan mereka bermaharajalela menyembelih pemikiran rakyat.

"Tindakan KDN ini jelas bermotifkan politik kerana tidak ada bukti menunjukkan Harakah melakukan fitnah. Jika benar ada fitnah atau salah lapor sudah tentu tindakan undang-undang sudah diambil namun hingga kini pihak KDN gagal membuktikannya," tegas beliau.

Kamaruddin menegaskan kerajaan BN khususnya KDN menyalahgunakan kuasa dan menyekat perkembangan maklumat kepada rakyat. PAS tegas beliau akan memastikan segala maklumat akan disampaikan kepada ahlinya dalam usaha menerangkan apa yang berlaku.

Beliau juga menjelaskan PAS akan menggunakan segala saluran dan kaedah yang berkesan bagi memastikan pengantungan permit ini akan ditarik balik.

Tiada ulasan: