KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 28, 2009

PAS Parit gesa para bloggers pro Pakatan Rakyat bertindak efektif setelah Harakah digantung KDN

Ketua Penerangan PAS Parit, Rafei Kasini Haji Bahari mahu peranan para bloggers ditingkat bagi menyebarluas berita dan analisis semasa tentang kempen pilihan raya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau


PARA bloggers pro Pakatan Rakyat digesa bertindak efektif bagi menyebarkan analisa dan berita melalui blog masing-masing bagi merancakkan lagi edaran maklumat terkini politik tanahair. Peranan mereka penting bagi menggantikan Harakah dan Suara Keadilan yang digantung permit penerbitannya selama tiga bulan oleh KDN.

Ketua Penerangannya, Rafaei Kasini Haji Bahari, yakin genarasi baru yang celik teknologi maklumat akan beralih secara melampau kepada blog dan portal berita untuk mendapatkan maklumat pro Pakatan Rakyat setelah Harakah dan Suara Keadilan digantung permitnya oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) selama tiga bulan.

Namun begitu, beliau kesal lidah rasmi PAS dan KeADILan yang menjadi wadah tradisional para penyokong Pakatan Rakyat cuba disekat kemaraannya ketika kedua-dua parti tersebut amat memerlukan media bagi menjawab tohmahan BN dan mneyampaikan maklumat tentang calon dan keupayaan parti melakukan perubahan untuk rakyat.

PAS Parit katanya, mengecam satu lagi tindakan tidak bermoral BN yang menutup pintu diskusi, menguncupkan demokrasi dan membunuh kebebasan bersuara seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

Tiada ulasan: