KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 28, 2009

Tok Guru Nik Aziz ajak rakyat beri tindakbalas boikot akhbar tunggangan Umno selama tiga bulan!

Tok Guru Nik Aziz saran rakyat pulaukan akhbar tunggangan Umno seperti Utusan Malaysia dan Berita Harian selama tiga bulan


MURSYIDUL Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menyarankan rakyat di negara ini khususnya penyokong Pakatan Rakyat tidak membeli akhbar harian yang ditunjangi Umno dalam tempoh tiga bulan.

Antara akhbar harian yang dikuasai Umno termasuklah Utusan Malaysia, Mingguan Malaysia, Berita Harian, Berita Minggu, Kosmo dan Metro.

Tok Guru Nik Aziz yakin tindakan Kementerian Dalam Negeri (DKN) itu tidak sekali-kali menghalang rakyat mendapatkan maklumat yang kini berada di hujung jari.

"Kalau nak kata akhbar oposisi buat fitnah dan menghasut, kita tengok sekarang ramai juga ahli parlimen yang pernah ditahan ISA memenangi pilihan raya kerana sokongan rakyat.

"Macamana rakyat boleh mengundi dan memberi kepercayaan kepada mangsa tahanan ISA yang dianggap kerajaan boleh mengancam keselamatan negara. Jadi peranan akhbar oposisilah menjelaskan tohmahan itu tidak benar sehingga pemimpin terbabit menang dalam pilihan raya," tegasnya.

Beliau percaya tindakan KDN bermotif politik ketika menjelang pilihan raya kecil di Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai.

"Dendam yang membuak dalam dada pemimpin Umno menyebabkan mereka bertindak di luar batasan. Tindak tanduk mereka seperti Israel yang dendam terhadap umat Islam," katanya.

Oleh itu beliau berkata, tindakan pemimpin Umno menyekat akhbar milik Pakatan Rakyat menyebabkan kebencian rakyat terhadap Umno dan BN semakin menjalar.

Tiada ulasan: