KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Oktober 16, 2013

RAGAS bangga dua wakil rakyat DAP tidur di rumah penduduk untuk rasai "penderitaan" mereka


Badan Bertindak Rumah Ganti Rumah Selesa (RAGAS) bangga dua orang wakil rakyat iaitu Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Machang Bubuk, Lee Kai Loon sanggup bermalam di rumah penduduk Kampung Tok Subuh, Bukit Mertajam semata-mata ingin merasai penderitaan penduduk yang masa depan tidak menentu.

Pengerusinya, Zolkifly Md Lazim berkata, sikap yang ditunjukkan oleh Ahli Parlimen Bukit Mertajam dan Adun Machang Bubuk harus dicontohi oleh pemimpin yang lain kerana tindakan sedemikian boleh melegakan perasaan penduduk di samping merapatkan lagi ikatan antara pemimpin dan rakyat.

"Kalau bermalam dapatlah mereka mengenal pasti masalah penduduk dengan lebih mendalam. Bahkan, dapat menurunkan perasaan gelisah mereka yang rata-rata tidak tempat lain untuk berteduh. Dua Yang Berhormat tersebut mesti diberikan pujian," ujarnya pada Harakah.

Zolkifly mengingatkan penduduk, agar bersatu membantu badan bertindak yang sedang memperjuangkan nasib mereka. Beliau yakin apa yang dikorbankan oleh dua 'Yang Berhormat' itu beserta kerja kuat Badan Bertindak Selamatkan Hak Penduduk Kampung Tok Subuh yang diketuai oleh Hamidah Che Embi akan mendapat kejayaan.

Baru-baru ini program komuniti diadakan serentak dengan pemeriksaan kesihatan percuma dan program derma darah "Kampung Kami Tempat Tumpah Darah Kami" anjuran RAGAS dengan kerjasama Hospital Kepala Batas dan DBM Hospital Permatang Pauh.

Sementara itu, kedua wakil rakyat itu ketika ditanya, berjanji akan menyelesaikan masalah itu sejauh mana kemampuan mereka.

"Kita akan menyelesaikan masalah di Kampung Tok Subuh sejauh mana kita mampu, " jelas mereka dalam sidang akhbar di hari berkenaan - Lapor Mohd Sabri Said, Meja Harakah Pulau Pinang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said
"You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed
the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is completely off
topic but I had to tell someone!

Here is my site teeth cleaning near austin tx