KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Disember 12, 2012

Tindakan ganas, samseng sebab Umno yakin Putrajaya akan terlepas


Umno sebenarnya takut hilang kuasa di Putrajaya sehingga sedia dan terus mara dengan tingkah laku samseng dan ganas menghadapi Pakatan Rakyat, tegas Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS, Dr Mohd Hatta Ramli. Katanya, setelah kuasa digenggam selama 55 tahun, kini Umno mulai terasa ianya akan hilang dan mereka menganggap itu malapetaka maha besar kepada Parti Kebangsaan Melayu itu.

Umno katanya, begitu goyah untuk hilang kuasa memerintah dan kerana mereka tiada pengalaman kalah teruk, maka pelbagai taktik sedang diusahakan untuk menghalang kemenangan di pihak Pakatan termasuklah membuat pelbagai kenyataan provokasi.

Paling teruk kata Hatta, mereka bimbang salahguna kuasa semasa 55 tahun memerintah akan terbongkar dan diheret ke mahkamah jika Pakatan memerintah. Beliau tidak menolak kemungkinan, Tragedi 13 Mei yang sering diapai-apikan oleh pemimpin Umno mampu merangsang sesetengah ahlinya bertindak ganas sebagai reaksi terhadap sokongan rakyat kepada Pakatan.

"Apa yang terjadi di Gombak Utara 4 Disember lalu, sangat memalukan. Pakatan tak pernah buat kacau apabila Umno mengadakan ceramah. Tetapi, apabila kita buat siri lawatan untuk yakinkan rakyat, Umno panik dan bertindak agresif menakutkan rakyat. Kita buat ceramah di tanah persendirian bukannya Umno punya atau di tempat awam," katanya.

Hatta berkata, ceramah, himpunan dan mesyuarat agung Umno di mana-mana kini memberi fokus bahawa BN akan kalah, para pemimpin mereka mengajak ahli-ahli bangkit mempertahankan Putrajaya. Gangguan dan tindakan ganas seperti di Gombak itu, telah berlaku di banyak tempat termasuk di Lambah Pantai, Melaka, N Sembilan, Pahang, dan Johor.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

It is the bеst tіmе to make some
plans foг thе future and it is tіmе to be hаpρy.
I hаvе read thіs poѕt and іf I coulԁ I wіsh to ѕuggest you sοme
interesting thіngs or tіρs. Perhapѕ yοu coulԁ
write neхt аrticles refеrгіng to this aгticle.
I ωant to read even more things аbout іt!
my webpage - wiki.virtyola.ru

Tanpa Nama berkata...

Hello! I could have sworn I've been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it's
new to me. Nonetheless, I'm definitely delighted I found it and I'll
be book-marking and checking back often!

Also visit my website diet plan for women