KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, April 07, 2008

Mahathir SETUJU Tak HENTAM Anak Badawi Dengan BERSYARAT!

By AGENDADAILY

SEMENTARA itu dalam satu majlis di Ampang dekat Kuala Lumpur sekitar waktu yang sama Majlis Penerangan UMNO berlangsung di PWTC,Tun Dr Mahathir menegaskan beliau tidak akan bercakap selagi pimpinan UMNO tidak berhenti melakukan apa yang didakwanya salah hingga menyebabkan UMNO berdepan dengan tsumani politik semasa pilihanraya umum baru ini.

Namun katanya beliau akan hanya bersuara apabila diundang menghadiri sesuatu majlis untuk berucap, dan "tidak akan menjalankan kempen bersendirian" untuk menyuarakan pendapatnya.

Bekas Perdana Menteri itu turut mempertahankan bahawa pada zamannya memerintah beliau tidak pernah menyekat sesiapa untuk menyuarakan pendapat mereka malah semasa beliau dicabar Tengku Razaleigh bagi jawatan Presiden Umno pada pemilihan parti itu pada tahun 1987, telah memberikan kebebasan kepada Tengku Razaleigh bersama pasukannya yang mencabar pelbagai jawatan dalam parti itu, termasuk Tun Musa Hitam yang pada masa itu mencabar timbalannya Tun Ghafar Baba.

Beliau berkata demikian kepada para wartawan selepas menghadiri majlis "Fikir-Fikir Bersama Mahathir" anjuran Umno cawangan Pusat Bandar Taman Cempaka, Bahagian Pandan.

Kata Dr Mahathir beliau tidak ada niat hendak menjadi Presiden UMNO, sekali lagi atau Perdana Menteri untuk kali kedua, tetapi sebagai anggota UMNO dan sebagai rakyat Malaysia beliau berhak bersuara.

"Saya akan berhenti, Saya akan berhenti. Secara jujur saya akan berhenti jika mereka akan berhenti melakukan apa yang salah yang telah menyebabkan UMNO mempamerkan prestasi buruk pada pilihan raya umum baru-baru ini," katanya.

Beliau juga berkata cadangannya supaya peraturan undi bonus bagi pertandingan jawatan dalam parti pada Disember depan dihapuskan adalah juga bagi mengelakkan politik wang dan tekanan daripada pihak tertentu.

"Kita nak calon tak beli undi sebab nak jadi calon (bagi merebut jawatan dalam UMNO). Sebab untuk jadi calon seseorang itu kena dapat 60 bahagian," katanya.

Tiada ulasan: