KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 26, 2011

Video seks: Rakyat mula bangkit ekorann konspirasi terbaharu burukkan Anwar



Sebelum bergerak ke pejabat Risda di Ampang, kira-kira 40 anggota AMK berhimpun di Masjid Jamek Kuala Lumpur selepas solat Jumaat bagi membantah video seks yang dikaitkan dengan Anwar.

Anwar telah menafikan yang beliau adalah lelaki dalam video itu dan turut membuat laporan polis. Perhimpunan di Masjid Jamek itu diketuai oleh Shamsul. Turut hadir beberapa pimpinan AMK antaranya Khairul Anuar Ahmad Zainuddin, ketua AMK Batu Rozan Asep Mat Rasip.

Dalam ucapannya, Shamsul berkata pihaknya berhimpun untuk menyatakan pendirian mereka membabitkan kes terbaru itu yang disifatkannya sebagai "fitnah ketiga".

"Ia dirancang untuk memastikan Datuk Seri Anwar Ibrahim diaibkan, kerana beliau membawa agenda reformasi," katanya.

Beliau juga menggesa semua pihak menyatakan pendirian mereka berhubung isu terbaru yang dikaitkan dengan Anwar itu.

Shamsul juga berkata semua pihak hendaklah menolak pemimpin yang didakwa menggunakan cara yang "jijik" untuk menjatuhkan pemimpin mereka. Ini bukan cara yang mengikut undang-undang. Kita akan terus lawan untuk memberi kesederan dan memberi maklumat kepada rakyat," katanya.

Sementara itu di Melaka, kira-kira 100 anggota kumpulan NGO yang menamakan diri mereka sebagai Kumpulan Gerakan Rakyat Prihatin, berhimpun secara aman di perkarangan Masjid Al Azim selepas solat Jumaat, mendesak ditubuhkan suruhanjaya diraja menyiasat kes video seks tersebut.

Mereka berhimpun selama kira-kira 15 minit, bersama beberapa sepanduk mendesak kerajaan berbuat demikian. Ketua kumpulan tersebut, Shaari Abu berkata, tindakan itu dibuat supaya kerajaan mendengar rayuan mereka berhubung isu yang telah menimbulkan tandatanya di kalangan masyarakat.

"Baru-baru ini rakyat terkejut dengan penampilan tiga individu yang mendedahkan perkara ini, iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim.

"Kami bukan menuduh perkara ini, namun, jika benarkan pemimpin yang dikaitkan terbabit, maka kami mendesak beliau meletak jawatan," katanya. Shaari berkata, bukan sahaja kalangan pemimpin pembangkang, malah mana-mana pemimpin yang berkaitan juga, turut tidak terkecuali.

"Sekiranya mana-mana pemimpin sekalipun yang terlibat dalam apa-apa kes yang boleh mengaibkan negara dan sehingga mengkucar-kacirkan keharmornian negara, mesti meletak jawatan. Justeru, kami NGO berharap sangat agar suara kami didengar, kita tidak menuduh individu tersebut cuma kita mencari keadilan dan kebenaran," katanya.

Semalam, pemimpin PKR di seluruh negara membuat beberapa laporan polis terhadap kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai 'Datuk T' berhubung penayangan video tersebut.

Tiada ulasan: