KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, September 24, 2007

Takziah Untuk Keluarga Nurin Jazlin! Surga Adalah Tempat Sebaik-Baik Untuk Mu Adik Yang Comel! AL-FATIHAH!



















Assalam'mualaikum wrkt,

KAMI mengucapkan takziah kepada keluarga allahyarham adik Nurin Jazlin. Pemergiannya tentu sekali tiada tolok gantinya dalam keluarga tersebut. Sedih, pilu dan kesal bercampur-baur meratapi pemergian penuh tragis adik Nurin Jazlin.

Semoga kekejaman yang terpaksa dibebani, dideritai Nurin Jazlin akan membawa iktibar dan erti yang besar kepada seluruh ummat. Jangan sia-siakan pemergiannya itu. Tiada siapa tahu jeritan kesakitan dari penderaan yang diperlakukan ke atasnya oleh syaitan akhbar berwajah manusia, yang sanggup melakukan perbuatan terkutuk, tercela dan terkeji itu.

Walaupun pada mulanya saya marah-marah, sedih dan kesal dengan pengakuan ayahnya, yang tidak mahu mengakui terhadap pengecaman kali pertama mayat yang ditemui polis, namun saya akui siapalah saya ketika itu berbanding ayahnya, yang menderita dan trauma. Takut dan resah. Gementar dan keluh kesah.

KAMI percaya, orang lain juga marah dengan sikap ayahnya. Enggan mengakui mayat itu anaknya. Kemarahan itu meluap-luap apabila cara dan gaya bercakap, bahasa yang digunakan sungguh menyenakkan hati dan jantung. Walhal, ujian DNA sudah mengesahkan mayat itu anaknya.

Tetapi, siapalah saya. Siapalah orang lain yang mahu memprotes ayahnya. Kita tidak berada di tempatnya. Kita hanya melihat dari jauh. Tetapi, keluarga itu menanggung derita, membungkam hati, menunggu adik Nurin Jazlin balik ke rumah. Balik dalam keadaan selamat!

Namun berkat Ramadhan Al-Mubarak, pengecaman kali kedua menurut kata ibu saudara adik Nurin Jazlin, mayatnya telah "kembali kepada asal". Inilah kuasa Allah SWT yang mengembalikan keyakinan dan menolak keraguan ayahnya, mungkin juga bagi keluarga yang lain, tentang siapakah mayat kanak-kanak yang ditemui dalam sebuah beg berhampiran sebuah syarikat penerbitan di Taman Petaling Utama itu.

Wajahnya, sudah menyerupai Nurin Jazlin! Begitulah Allah Yang Maha Kaya dan Maha Mengetahui! Maka tidak syak lagi, mayat itu adalah adik Nurin Jazlin. Pengecaman kali kedua, merubah segala-galanya.

Kepada kedua ibubapanya, jangan gundah gulana lagi. Anda telah memiliki seorang anak yang kini sudah berada di surga Allah SWT. Di bawah umur baligh, kejadian berlaku dalam bulan Ramadhan Al-Mubarak dan di kebumikan pada hari Jumaat, dihadiri ribuan ummat Islam yang mengiringi dengan perasaan sedih dan terharu.

Inilah Rahmat Allah SWT, di dunia lagi anda sudah dirahmati dan anak anda kini berada di surga Allah. Berbanding orang lain, yang belum diketahui siapa antara mereka yang akan dimasukkan ke surga-Nya.

Rahmat Allah SWT. Adik Nurin menikmatinya pada bulan penghulu segala bulan (Ramadhan Al-Mubarak) dan pada hari penghulu segala hari (Jumaat). -- AL-FATIHAH!

Tarmizi Mohd Jam
Blogger

Nota: Foto-Foto dikutip dari pelbagai blog dan website tersohor di maya internet.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I like the helpful information you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here frequently.
I'm quite certain I'll learn many new stuff right here!
Best of luck for the next!

Also visit my webpage: website

Tanpa Nama berkata...

Wow that was unusual. I just wrote an very
long comment but after I clicked submit my comment
didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over
again. Anyway, just wanted to say superb blog!

Feel free to surf to my homepage: online betting sites

yanmaneee berkata...

kevin durant shoes
michael kors handbags
michael kors handbags
michael kors factory outlet
off white hoodie
air max 97
jordan shoes
yeezy boost
air jordan
jimmy choo shoes

stesyveau berkata...

replica bags ebay replica bags koh samui zeal replica bags reviews