KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, September 17, 2009

Berapa juta pula untuk Permatang Pasir BN nak labur?


KUALA LUMPUR: Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad menyindir Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak tentang jumlah peruntukan yang bakal ditabur di Dun Permatang Pasir selepas menyalurkan RM8.9 juta di Dun Manek Urai sebagai 'janji-janji' pilihan raya, kononnya.

7 September lalu, Najib yang juga Presiden Umno, mengumumkan beliau telah meluluskan projek pembangunan untuk penduduk Manek Urai berjumlah RM8.9 juta sebagai menepati janji pada pilihan raya kecil DUN tersebut pada 14 Julai lepas.

Umno yang ketika itu mengistiharkan Manik Urai sebagai anak emas, hari ini kelihatan tertekan untuk menunaikan janji mereka kepada penduduk Manik Urai.

Mereka kata Ustaz Idris, terpaksa melaksanakan janji berkenaan kerana khuatir jika kegagalan mereka akan dijadikan modal kempen pihak kerajaan PAS di Kelantan.

"Najib rupanya buta sebelah mata, pekak sebelah telinga kerana selepas tewas dalam keadaan memalukan di Permatang Pasir beliau masih belum menunaikan apa-apa janji kepada penduduk di sana.

"Walhal jika diimbas kembali, sepanjang kempen di Permatang Pasir, Umno-BN mengistiharkan Permatang Pasir sebagai anak emas kedua mereka," soal beliau.

Ustaz Idris berkata, janji pembangunan ditabur sana-sini sama ada di Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Bukit Selambau mahupun Batang Ai, semata-mata untuk memancing undi.

Malangnya, tegas beliau, hanya DUN Manik Urai sahaja mendapat layanan kelas pertama kerana Umno begitu bangga selepas berjaya mengurangkan majoriti kemenangan PAS dengan banyak.

"Nampaknya Umno ghairah canangkan satu negara bahawa mereka sudah laksanakan janji pilihan raya. Tetapi, mereka lupa rakyat kini semakin cerdik dan PAS tetap yakin, Manik Urai akan terus dalam gengaman dengan majoriti yang lebih besar dalam pilihan raya akan datang," tegas beliau.

Tiada ulasan: