KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Jun 19, 2008

Rebutlah! Kursus Sijil Asas Pengajian Muamalat Fiqh anjuran Yayasan Muslimin

By TARMIZI MOHD JAM

BAGI mereka yang tercari-cari pengetahuan tentang Muamalat Islam secara berjadual, atau ingin mendalaminya; anda boleh mengikuti terus kursus peringkat Sijil Asas Pengajian Fiqh Muamalat hanya dengan yuran semudah RM50 sebulan.

Kursus ini dianjurkan oleh Yayasan Muslimin Malaysia Berhad (YMMB) selama 28 minggu bermula 2 Julai depan dan berakhir pada 25 Mac 2009. Ia terbuka kepada sesiapa sahaja yang berminat, kakitangan institusi kewangan, anggota koperasi dan kepada mereka yang bukan Islam sangat-sangat dialukan.

Demikian dimaklumkan oleh Penyelaras Program, Cikgu Mohd Noor kepada media. Katanya, kelas akan diadakan di Pejabat YMMB, No. 11c, Jalan SG 3/17, Pusat Bandar Taman Sri Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor (Tel: 03-61884064 atau emel: ymmb@streamyx.com).

Antara tajuk-tajuk yang akan diajar termasuklah jual beli, Khiyar (pemilihan), Bai'Al-Inah, Al-Qardhul Hasan, Mudharabah, simpanan, Musyarakah, jaminan, gadaian, riba, rugi dan penipuan, jual beli ditegah, jualan Al-Salam, tukar mata wang, sewa dan upah, sewa kemudian beli, jual beli hutang, pemindahan hutang dan wakil mewakil.

Cikgu Mohd Nor menegaskan objektif kursus peringkat sijil ini diadakan adalah untuk mendedahkan kepada umum sebahagian daripada ilmu Islam mengenai perkara-perkara asas Muamalat.

Ia juga untuk memberi kefahaman tepat tentang Muamalat mengikut lunas Islam disamping menimbulkan kesedaran umum tentang tanggungjawab ummah dalam mencari dan menggunakan harta ke arah jalan yang diredhai Allah.

Untuk keterangan lanjut, anda yang berminat boleh terus hubungi YMMB pada talian 03-61884064 atau 013-2858575 (En Zakaria Hassan). Tarikh tutup pada 27 Jun 2008.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

What's up to all, since I am truly keen of reading this webpage's
poѕt to be updateԁ regulaгly. It contains pleаsant іnformatiοn.


Look at my web ρаgе personal loans