KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Jun 10, 2010

Muktamar pemuda lewat dimulakan, perwakilan "lembab" masuk dewan

SETIAUSAHA Dewan Pemuda PAS Pusat, Kamaruzzaman Mohamad baru sahaja menghabiskan ucapan alu-aluan. Sebaik tamat, majlis diserikan dengan kedatangan Dato' Ustaz Haji Yahya Othman, bekas murabbi PAS yang banyak mentarbiyah para pemimpin pemuda sebleum ini. Beliau hadir dengan dipimpin, kerana uzur.

Dalam ucapannya Kamaruzzaman menegaskan sudah tiba masanya para pemuda untuk mengambil-alih tampuk pemerintahan kuasa dari Umno-BN dengan memperkuatkan gerekerja dan strategik bersepadu.

Perwakilan agak "lembab" masuk ke dewan menyebabkan muktamar agak lewat dari jadual biasa di mulakan. Pengerusi Tetap, Misbahul Munir Masduki melahirkan rasa "kecewa" beliau dengan kelewatan para perwakilan mengambil tempat.

Majlis terpaksa dimulakan jam 9.00 pagi. Namun perwakilan masih "lembab" mesuk ke dewan. Misbah terpaksa "menggoreng" dengan ucapan dan memperihalkan beberapa perkara mengenai perjalanan muktamar.

Tepat jam 9. 20 pagi, Ketua Dewan Pemuda Pusat, Ustaz Nasruddin Hassan memulakan ucapan dasar pemuda. Sambil meperkenalkan saf kempimpinan pemuda, beliau turut mengalu-ngalukan kehadiran Ustaz Dato' Yahya Othman.

Tiada ulasan: