KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Februari 24, 2008

Lebih 3,000 Iringi DR. LO' LO Ke Pusat Penamaan Calon Parlimen Titiwangsa!

By TARMIZI MOHD JAM

HAMPIR 3,000 penyokong PAS mengiringi calon Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo' Lo' Datuk Haji Ghazali ke Pusat Penamaan Calon di Sek. Men. Aminuddin Baki, Kg. Pandan, pagi tadi.

Dr. Lo' Lo' yang juga AJK PAS Pusat diarak sejauh 1 km dengan doa wehdah dan selawat, bermula dari sebelah bangunan IKM Kg. Pandan.

Sebelum itu lebih 200 orang menyempurnakan solat hajat yang dipimpin oleh Yang Dipertua PAS Titiwangsa, Ustaz Mohd Yusuf Daud di surau bersebelahan IKM.
















Para penyokong telah berkumpul sejak jam 7.00 pagi terdiri dari muslimin dan muslimat, juga kanak-kanak dengan kawalan keselamatan dari Unit Amal PAS Wilayah yang diketuai oleh Pengarahnya, Saifuddin Mohd Yatim.

Turut mengeiringi Dr. Lo' Lo' ialah suaminya, Pengarah Pilihan Raya Wilayah dan Timbalannya, Ishak Surin dan Tarmizi Mohd Jam, Ketua Penerangan PAS Wilayah, Azharuddin Husein, Yang Dipertua PAS Titiwangsa, Ustaz Mohd Yusuf Daud dan Bendahari PAS Wilayah, Abdul Halim Hassan.

Dr. Lo Lo masuk ke Pusat Penamaan Calon kira-kira jam 9.15 minit pagi bersama seorang wakil calon, dan pencadang serta penyokong. Beberapa wartawan dari media tempatan sempat bertanyakan sesuatu kepada beliau sebelum masuk ke dewan.

Perarakan tersebut juga mencatat sejarah apabila sekumpulan kaum India dari India Settlement Titiwangsa, turut mengiringi perarakan calon dan mengibarkan bendera PAS bersama beberapa orang lain dari kaum Tionghua.

Tiada ulasan: