KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Januari 26, 2013

Polis, Najib, Umno-BN, semua terkejut besar! Terpaksa fitnah HKR112 jadi "Himpunan Samsidar"


Satu pertanyaan yang hendak ditimbulkan kepada mereka yang berkuasa di media massa mesra Umno, kenapa mereka tiba-tiba risau dengan Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR112), Sabtu, 12 Januari 2013 lalu? Apakah mereka panik seperti mana paniknya Perdana Menteri (PM), Dato' Seri Najib Tun Razak, ketika melihat kehadiran begitu ramai manusia yang sehati dan sejiwa, membantah kerajaan di bawah pimpinan BN?

Lebih mengejutkan Timbalan Perdana Menteri (TPM) Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin terus "menghilangkan diri" daripada memberi komen isu ini, kecuali menyebutnya sekali sebagai "Himpunan Shamsidar!"

Setiausaha Badan Perhubungan Umno Selangor, Dato' Seri Ir Mohd Zin Mohamad pula mengeluarkan kenyataan, BN tidak gentar dengan kehadiran begitu ramai dalam HKR112 itu. Apa pun ulasannya, apa pun yang mereka kata, sebenarnya semua pihak terkejut. Pihak polis sendiri terkejut kerana mereka tidak menyangka, jika tiada provokasi, memang tiada keganasan dan rusuhan.

Bagi mereka, khususnya orang-orang Umno, biarlah ada rusuhan supaya mudah mereka menjadikan isu keganasan ini adalah budaya parti-parti pembangkang, PAS, KeADILan dan DAP. Malangnya, apa yang mereka harapkan tidak menjadi. Lidah masing-masing terkelu dan mulut masing-masing terkunci. 

Maka, tiadalah komen-komen yang bernas keluar dari mulut mereka, kecuali Najib mengatakan, ia suatu gambaran kejayaan "transformasi" yang dilakukannya! Sambil mengatakan beliau tidak bersetuju dengan perhimpunan itu, tetapi Najib terlupa bahawa, HKR112 adalah atas cabaran yang pernah dibuatnya suatu ketika dahulu. 

Katanya, kalau nak berhimpun, berhimpunlah di stadium. Kita boleh sediakan stadium! Kenapa sekarang, bila melihat begitu ramai orang datang dari pelbagai tempat, Najib tiba-tiba mengatakan beliau tidak bersetuju? 

Sudah "tukarkah", kata seorang pelawak dalam program televisyen! Najib usah kira apa yang beliau bersetuju sahaja akan berlaku di negara ini. Beliau juga harus belajar untuk bersetuju dengan apa yang rakyat bersetuju. 

Selama ini, beliau mahukan rakyat bersetuju dengan apa yang beliau bersetuju, sesekali dan kebetulan dalam tahun 2013 ini, baru sekali, HKR112 diadakan! Jadi, kenalah bersetuju dengan apa yang rakyat setuju dan menerima apa yang rakyat mahukan!

Satu perkara lagi, pihak polis juga dikatakan terkejut apabila tidak berlaku kesesakan jalan raya. Jalan-jalan utama, termasuk Chow Kit tidak sesak dan lalu lintas berjalan seperti biasa. Kerana apa? Tentulah jawapannya kerana tiada "road-block"

Maka, sekarang polis kena tahu bahawa punca kesesakan jalan raya bukan kerana peserta perhimpunan tetapi kerana sekatan jalan raya yang pihak polis lakukan! Banyak perkara yang kerajaan kena perhatikan selepas HKR112 ini. Jika benar Najib mahu mengadakan transformasi, beberapa kejadian dan insiden yang berlaku ini adalah testimoni yang tepat.

Kenapa harus cemburu dengan kehadiran begitu ramai peserta himpunan? Adakah kerana BN selama ini gagal untuk menghimpunkan seramai ini secara sukarela? Atau, mereka gerun kerana ia memberi isyarat selepas PRU-13, BN tidak lagi berada di Putrajaya?

Ramai yang simpati dengan Senator Nallakaruppan. Dia betul-betul mencari nyawa dalam politik. Dia timbulkan cerita HKR112 ini sebagai "Himpunan Shamsidar". Ramai yang tidak percaya, kecuali beberapa orang budak-budak suruhan yang bertopengkan NGO mengeluarkan kenyataan dalam akhbar mesra Umno, yang sudah semakin tidak laku di pasaran.

Yang peliknya, TPM Muhyiddin Yassin juga tergamak menyebut HKR112 ini adalah "Himpunan Shamsidar". Begitu rendah akhlaknya. Berbohong kepada rakyat Malaysia, padahal PM Najib tidak sedemikian. Media massa mesra Umno tidak boleh selama-lamanya berbohong. Rakyat kini semakin celik.

Mereka boleh akses pelbagai maklumat dari internet. Mereka juga boleh melihat gambar-gambar HKR112 dalam pelbagai akhbar berbahasa Cina. Tidak malukah akhbar-akhbar mesra Umno dengan semua ini? Adakah mereka sudah mencincang lumat etika kewartawanan? Apakah maruah kewartawanan sekarang sudah menjadi begitu jijik?

Kita semua, boleh berbohong sekali. Itu mungkin jika terpaksa demi menjaga periuk nasi. Tetapi mana mungkin kita berbohong setiap hari? OCPD Dang Wangi mengatakan sekitar 40,000 hingga 45,000 yang hadir. Ada yang mengatakan sekitar 70,000-80,000. Ada pula yang mengatakan 200,00 hingga 300,000. Ada yang mengatakan 500,000. 

Lebih menarik, ada yang mengatakan 700,000 yang hadir. Bila soalan ini ditanyakan kepada seorang penganalisis politik veteran, dia menjawab, semua angka itu benar kerana masing-masing melihat dengan kemampuan masing-masing.

Ada yang duduk dalam stadium, tidak tahu apa yang berlaku dalam stadium. Yang duduk di luar stadium, tidak nampak ramai mana yang berada di dalam stadium. Yang tidak sempat rapat ke kawasan stadium, tidak tahu ramai mana di dalam dan di luar stadium. Maka, Najib dan Muhyiddin bukan sahaja perlu panik, malahan mereka "perlu berubah sebelum rebah".

Malangnya, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad juga panik. Sepatutnya dia tidak perlu panik kerana ini sudah pernah berlaku di zaman pemerintahannya, apabila dia mengambil keputusan memecat Timbalan Perdana Menteri ketika itu, Dato' Seri Anwar Ibrahim. Terpancul dari mulutnya, kononnya HKR112 itu adalah satu perhimpunan ala perhimpunan di negara Arab, bertujuan menumbangkan Kerajaan Umno-BN!

Baguslah kalau Dr Mahathir sedar perkara ini kerana dalam PRU-13, mereka yang datang berhimpun di Stadium Merdeka tempohari akan memenuhi hasrat Dr Mahathir itu. Maka, Dr Mahathir akan berbangga kerana niatnya untuk melihat Umno hancur akan tercapai tidak lama lagi. Dr Mahathir mahu menghancurkan Umno ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Sibuk dia berkempen ke sana ke mari. Malangnya, kempen-kempennya tidak mendapat sambutan yang baik. Jauh sekali dia mampu untuk mengadakan perhimpunan besar seperti HKR112. Akhirnya dia berhenti berkempen dan bertindak keluar Umno. Ini semua usah dilupakannya. 

Jadi, bila dia mendapat perhatian dari Najib, dia seolah-olah merasakan dirinya amat mustahak berada dalam situasi politik terkini. Satu perkara Dr Mahathir kena tahu, era pencennya ini lebih sesuai untuknya berada di masjid dan surau setiap kali masuk waktu solat. Perkara ini tentunya sudah lama terabai kerana kesibukannya sebagai Perdana Menteri. - Safar Jumaat

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Superb, what a web site it is! This website provides useful information to us,
keep it up.

Have a look at my web-site preiswerte private krankenversicherung

Tanpa Nama berkata...

If there's give in the stakes or the form, neither of them are doing their jobs correctly. Despite the fact that it uses concrete, an unfriendly environmental material, it has a few advantages over tires and shares most of the earthship advantages. However, both the methods have their own pros and cons.

Tanpa Nama berkata...

Many people argue that eating too many plants grown with commercial fertilizers or pesticides can cause
health problems. As much as you may want to grow radishes and lentils
in your kitchen you don't want to blemish your frugal reputation. In some cases, the quantity of materials for making compost in the amounts desired (an annual layer 2 inches deep across the garden) cannot be obtained.

Here is my blog ... griddle

Tanpa Nama berkata...

There are usually not many web sites with info like this man!
Bookmarked!

Also visit my web site :: having trouble getting pregnant at 40

jeje berkata...

jinyi925
superdry uk
coach factory outlet
fitflops clearance
canada goose outlet
canada goose
kate spade outlet
jordan shoes
coach factory outlet
coach factory outlet
adidas yeezy