KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 29, 2008

JERIT Marah Kerajaan Baru Selangor Teruskan SETINGGAN SIFAR...!

Sehingga kini, hanya Dr. Nasir (Hasyim) - adalah Adun PSM/PKR Kota Damansara - sahaja yang telah mengeluarkan kenyataan untuk tidak berkompromi dengan dasar "Setinggan Sifar" ini.

By AMIN
ISKANDAR@BLACK

KHIR TOYO, bekas MB Selangor memang terkenal dengan slogan “sifarnya”. Selain setinggan sifar, beliau juga berkempen untuk “pembangkang sifar” di negeri Selangor.

Lihatlah apa yang terjadi kepada beliau? Hilang negeri yang dipimpin dan letak jawatan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor.

Berikutan dengan pengumuman MB baru Selangor untuk meneruskan dasar “Setinggan Sifar” ciptaan Khir Toyo, Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT) memberi reaksi mereka.

Dr. Mohd Nasir Hasyim, Adun PSM yang bertanding atas tiket PKR di Dun Kota Damansara, Selangor


JERIT mengemukakan beberapa tuntutan kepada kerajaan negeri. Diantara tuntutan mereka:

“Membatalkan dasar setinggan sifar dan menggantikannya dengan Dasar Perumahan Rakyat Untuk Semua bagi menyediakan kemudahan perumahan dan tanpa niat memaksa pengusiran” - (JERIT)

JERIT mengakhiri kenyataan mereka dengan slogan, “Jangan Khianati Peneroka Bandar! Hak Peneroka Bandar Harus Dibela!” Sila klik DISINI untuk membaca kenyataan penuh JERIT.

Sehingga kini, hanya Dr. Mohd Nasir (Hasyim) - adalah Adun PSM/PKR Kota Damansara - sahaja yang telah mengeluarkan kenyataan untuk tidak berkompromi dengan dasar ini.

Klik DISINI kenyataan Dr. Nasir. Masih belum kedengaran dari yang lain-lain.

Dimanakah suara aktivis-aktivis lain yang terpilih sebagai Adun atau Ahli Parlimen?

Tiada ulasan: