KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Mac 27, 2008

KU LI Mulakan KEMPEN Lawan ANAK BADAWI 12 Tengahari Tadi!

Mereka mendesak Tengku Razaleigh jangan berganjak dan tetap bertanding jawatan Presiden Umno!

By TARMIZI MOHD JAM

SEMENTARA ITU... lapor Agendadaily hari ini, di medan yang lain Tengku Razaleigh Hamzah yang sudah menyatakan hasratnya secara terbuka untuk bertanding jawatan Presiden Umno seperti yang diwar-warnya beberapa hari lalu.

Ku Li dikatakan telah mengadakan pertemuan dengan kira-kira 100 orang ahli Umno di rumahnya di Jalan Langgak Golf, Kuala Lumpur dari jam 12 tengahari hingga jam 3 petang tadi (Khamis).

Dalam kesempatan itu, mantan Menteri Kewangan dan Ketua Umno Bahagian Gua Musang itu telah menyampaikan ucapan "muqqadimah pertandingan" kepada para hadirin.

Antara Ketua Umno bahagian yang hadir ialah Datuk Kadir Sheikh Fadzir (Kulim Bandar Baru), Datuk Malek Hanafiah (Taiping), Datuk Ibrahim Saad (Batu Kawan), Datuk Lajim Okin (Beaufort) dan Datuk Rizalman.

Pertemuan itu menururt Agendadaily, antara lain bertujuan untuk melakukan post-mortem keputusan pilihanraya 8 Mac lalu.

Paling menarik dan meningkatkan hasarat Ku Li untuk menentang anak Badawi dalam pemilijan MT Umno tahun ini apabila terdapat beberapa orang hadirin bangun berucap dan meminta Ku Li teruskan niat untuk merebut jawatan Presiden Umno itu.

Mereka mendesak Tengku Razaleigh jangan berganjak dan tetap bertanding jawatan Presiden Umno, kata Agendadaily.

Mereka juga mahu agar pucuk pimpinan mengadakan Perhimpunan Agung Khas Umno (EGM) untuk membolehkan para perwakilan dari seluruh negara meluahkan rasa sebenar hati mereka mengenai isu semasa dan sebab-musabab kekalahan BN pada pilihan raya umum baru-baru ini.

Barangkali boleh dikatakan resolulsi pertemuan itu, ialah rancangan untuk mengadakan roadshow Ku Li ke negeri-negeri untuk menilai keputusan pilihanraya!

Tiada ulasan: