KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, November 17, 2011

PAS Batu serah signbord pejuang dan perelok pusara Mat Indera di Taiping



PAS Kawasan Batu telah menyerahkan papan tanda bagi pusara Allahyarham Mat Indera dan akan memperelokkan pusara yang terbiar itu sebagai ingatan genarasi akan datang terhadap tokoh dan pejuang kemerdekaan yang dijatuhkan hukuman gantung oleh penjajah British pada tahun 1953.

Dalam ziarah "XPDC Terjah Juang PAS Batu" pada Sabtu, 12 Nov lalu, Yang Dipertuanya, Ishak Surin telah menyerahkan papan tanda berkenaan kepada penjaga Tanah Perkuburan Islam Kg. Jambu, Yaacob Din.

Kos memperelokkan pusara sebanyak RM1,000 ditanggung sepenuhnya oleh PAS Kawasan Batu sejajar dengan peristiharan keluarga Mat Indera menjadi keluarga angkat PAS Kawasan berkenaan.

Ekspedisi juga turut menziarahi pusara bekas Presiden PAS, Allahyarham Dr Burhanuddin Al-Helmy Pahlawan Umat di Masjid Lama, Taiping.

Sebelum itu, kumpulan ekspedisi 15 orang telah menerjah rumah pejuang kemerdekaan Imam Abdul Majid Salleh, 88, di Taman Bersatu, Simpang Pulai, Ipoh. 

Sewaktu mudanya, Abdul Majid aktif bersama Kesatuan Melayu Muda (KMM) di Muar dan berkesempatan menjadi rakan karib Allahyarham Mat Indera. Beliau pernah dipenjara selama tujuh tahun oleh penjajah British kerana kegiatannya menentang penjajahan.

Kini, beliau terlantar sakit tua di rumah sewa anaknya dan sesiapa yang ingin membantu boleh hubungi Setiausaha PAS Batu, Dato' Ismail Yahya (013-3847899) atau hulurkan sumbangan bank in kepada CIMB (1219-0001028-10-7) atas nama NGO Peduli Kasih.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PASS dah menyimpang dan teruk, pemimpin komunis pula disanjung sanjung. Dah tak orang lain nak disanjung ke?

Tanpa Nama berkata...

It's a pity you don't have a donate button! I'd definitely donate to this fantastic blog! I suppose for now i'll
settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
I look forward to fresh updates and will share this website with my Facebook group.

Talk soon!

Feel free to visit my web page car insurance quotes online