KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Mei 29, 2012

Rakyat berasa pelik, kenapa Najib jadi pengecut berdebat dengan Anwar Ibrahim


Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail menempelak Datuk Seri Najib Razak yang hanya berlagak hebat di hadapan media Umno BN sebaliknya takut untuk berdebat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Beliau berkata, selepas debat antara Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli Selasa lalu, kini tiba masanya untuk Perdana Menteri dan Ketua Umum PKR itu bersemuka.

"Tiada guna Najib menunjukkan kehebatan dengan hanya menggunakan media propaganda mereka. Itu bukan cara yang sihat bagi seorang pemimpin menggunakan media propaganda untuk menyerang lawan politik mereka. Cara terbaik adalah dengan mengadakan perdebatan. Rakyat sudah matang dan mereka sudah bersedia mendengar pandangan kedua-dua pemimpin ini," katanya dihubungi Keadilan Daily.

Selepas berakhirnya debat bertajuk 'Pemansuhan PTPTN dan Hala Tuju Pendidikan Tinggi' antara Rafizi dan Khairy anjuran Sinar Harian, moderator Dr Mazlee Malik mencabar Anwar dan Najib bersemuka bagi menjelaskan dasar parti masing-masing sebelum PRU-13.

Sebelum ini, Anwar beberapa kali mengundang Najib berdebat mengenai isu negara tetapi ditolak kerana tidak berani berdepan dengan Ketua Pembangkang itu. Pada 2008, Anwar pernah berdebat dengan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang ketika itu Menteri Penerangan mengenai isu harga minyak.

Ketua Menteri Pulau Pinang dan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek juga pernah bersemuka dalam debat 'Kaum Cina di persimpangan: Apakah sistem dua parti menjadi sistem dua bangsa?' pada Februari lalu. Saifuddin berkata, hujah mengatakan debat tidak sesuai dengan budaya rakyat Malaysia adalah dangkal kerana berdasarkan penganjuran debat sebelum ini menunjukkan ia diterima baik oleh rakyat.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Νіce blog right here! Also yоur website loads uρ veгy fast!
What hοst are уou the use of? Can I get your assοсiate link to
your host? I want my wеbsite loаded up as fast as yours lol

Feel free to surf tο mу hοmepage: New Bingo Sites

Tanpa Nama berkata...

I always used to read article in news papers but now as I
am a user of net therefore from now I am using net for posts, thanks to web.


Take a look at my web page - website

Tanpa Nama berkata...

Greetings! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I
could locate a captcha plugin for my comment form?
I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?
Thanks a lot!

Feel free to visit my homepage; best online casino

Tanpa Nama berkata...

Informative article, totally what I wanted to find.


Also visit my blog :: http://callme2insure.com