KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 28, 2009

Gantung Harakah satu mukadimah buruk buat Najib Tun Razak sebagai PM - Mohamad Sabu





Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu ketika memberikan ceramah kepada lebih 5,000 penyokong Pakatan Rakyat pada "Himpunan Rakyat Memenangkan 2 Bukit" di Markaz Tarbiyyah PAS Pusat, Taman Melewar 24 Mac lalu


KETIKA berucap kepada lebih 5,000 penyokong Pakatan Rakyat di Markaz PAS Taman Melewar 24 Mac lalu, Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu menyifatkan penggantungan Harakah dan Suara Keadilan sebagai mukadimah buruk kepada peralihan kuasa Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri.

Katanya, Najib tidak boleh mengemukakan pembaharuan untuk menyelamatkan Umno yang kini ditolak rakyat melainkan menyekat dan menggantung kedua-dua lidah rasmi rakyat itu disamping membedil gas pemedih mata pada program ceramah Pakatan Rakyat.

Berliau menegaskan perkara ini ketiak mneyampaikan ceramah pada "Himpunan Rakyat Memenangkan 2 Bukit" di Markaz Tarbiyyah PAS Pusat, Taman Melewar. Program anjuran PAS Kawasan Batu itu dipengerusikan oleh Ketua Penerangan PAS Baru, Tarmizi Mohd Jam.

"Dia mungkin PM yang terakhir mewakili BN kalau dia bersikap sebegini rupa. Ini satu tindakan penakut dan bacul. Dia tutup pintu demokrasi dan hak bersuara rakyat. Najib mahu kita terima bulat-bulat maklumat dari media mereka," katanya.

Beliau menganggap Najib sengaja memilih tiga bulan sebagai tempoh tenang 100 hari untuk mengambil-alih pucuk kepimpinan negara dan melakukan rombakan kabinet.

Tetapi, tegas Mohamad, tindakan itu sebenarnya mengundang sikap keras rakyat untuk menolak dan menentang pemerintahan Najib. Beliau hairan mengapa Najib melakukan perubahan pada permulaan yang buruk sedangkan sudah menjadi amalan PM sebelum ini memulakan perubahan dengan kelonggaran selesa?

Turut berucap Setiausaha Gerakan Mansuh PPSMI (GMP) Hasni Abbas, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahuddin Ayub dan Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Wilayah Persekutuan, Haji Ishak Surin. Penyajak rakyat, Dinsman turut mencuri tumpuan apabila menyampaikan sajak "Macam Orang Gila 2".

Tiada ulasan: