KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mac 23, 2009

Mohamad Sabu, Nizar Jamaluddin dan Ustaz Idris Ahmad antara nama popular, sebagai calon Parlimen Bukit Gantang!

MB Perak, Dato' Seri Mohamad Nizar Jamaluddin seorang yang berani, tegas dan lantang

Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu seorang tokoh vokal dan berkarismatik

AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (kiri) anak tempatan, masih muda bertenaga, pernah bertanding pada PRK Changkat Jering sebelum ini

PERSITIHARAN calon akan dibuat pada 23 Mac ini oleh Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dijangka di Dataran Pakatan Rakyat Jalan Changkat Jering-Simpang.

Sementara itu Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat akan berlangsung pada 23 Mac, hari ini jam 2.30 petang di Markas Tarbiyyah PAS Air Kuning, Taiping untuk membuat pemilihan terakhir calon PAS bagi Parlimen Bukit Gantang, yang akan dipengerusi Tuan Guru Abdul Hadi.

Antara nama-nama yang disebut bakal menjadi calon Parlimen Bukit Gantang termasuklah Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu dan seorang anak tempatan yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad. Idris sebelum ini pernah bertanding pada pilihan raya kecil Changkat Jering menentang calon BN tetapi tewas. Malah, dikatakan nama MB Perak, Dato' Seri Mohamad Nizar Jamalauddin juga turut diselitkan pada saat-saat akhir.

Siapapun yang bakal dipilih, mesyuarat Jawatan Kuasa PAS Pusat petang ini akan menentukannya dan pada sebelah malam, nama pemegang amanah parti itu akan diumumkan oleh Presiden PAS.

Sebelum ini, Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa menggesa seluruh petugas pilihan raya bagi Parlimen Bukit Gantang agar meningkatkan gerak kerja dari masa ke semasa sehingga hari hari pengundian 7 April, kerana itu para petugas jangan sesekali merasa terlalu yakin dengan kemenangan yang akan dicapai.

"Tugas dan tanggungjawab seluruh petugas mesti berjalan terus, segala gerak kerja dan arahan mesti dipatuhi, bukan mudah untuk mencapai kemenangan kerana BN akan menggunakan segala usaha dan tipu daya untuk memerangkap kita," katanya.

Beliau berkata demikian dalam pertemuan dengan para petugas pilihan raya PAS Bukit Gantang di Markas PAS Negeri Air Kuning, 17 Mac lalu.

Beliau mengingatkan seluruh petugas petugas agar mematuhi segala arahan, bekerja sebagai sebuah pasukan dan jangan mudah putus asa mahupun terlalu yakin dengan kemenangan, yang penting segala gerak kerja mesti dijalankan mengikut perancangan dan arahan, di samping itu jangan lupa penggantungan dengan Allah wajar sama sekali.

Beliau meminta seluruh petugas, ahli dan penyokong penyokong meletakkan keyakinan terhadap Allah, menunaikan solat hajat dan berdoa agar calon Pakatan Rakyat berjaya dalam pilihan raya kecil di Bukit Gantang.

Tiada ulasan: