KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Januari 26, 2013

PRU-13: Najib cemas ledakan Stadium Negara akan langgar empangan konkrit BN


Perdana Menteri sebenarnya cemas dan cuba memujuk hati untuk tidak mengakui kebangkitan luar biasa rakyat terhadap Kerajaan Umno-BN melalui "1 Juta Himpunan Kebangkitan Rakyat" (HKR112) Sabtu, 12 Jan lalu. Ini dibuktikan dengan semua media mesra Umno-BN menggelapkan peristiwa bersejarah itu, memutar-belitkan angka rakyat yang hadir, malah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri bekerja keras untuk mempengaruhi rakyat kononnya HKR112 itu adalah "Himpunan Samsidar".

Himpunan aman yang buat julung kalinya mendapat kerjasama polis, dan diadakan di Stadium Merdeka itu dianggarkan oleh pakar matematik, Prof. Dr Shaharil Mohd Zin, rakyat yang hadir sekitar 700,000 orang.  Mengulas perkara ini, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menyangkal "tranformasi" BN dalam Akta Perhimpunan Aman menjadi punca HKR112 tiada huru-hara dan berjalan lancar.

Katanya, sama ada "tranformasi" Umno-BN itu ada ataupun tidak, rakyat tetap akan berhimpun menyatakan solidariti mereka terhadap pelbagai tuntutan bagi memulihkan demokrasi dan pilihan raya yang adil dan bersih. Najib tegasnya, hanya memanipulasikan keadaan dan iklim politik negara yang kian dikuasai rakyat yang dahagakan perubahan.

Akibat tekanan rakyat yang kuat, terbukti Najib terpaksa memperkenalkan pelbagai skim mengumpan rakyat, turun padang dan menjenamakan semula pakej politiknya semata-mata untuk menagih simpati rakyat yang telah muak dengan Umno-BN.   

Mohamad Sabu berkata, apabila HKR112 tiada rusuhan, kekacauan, huru hara dan pertumpahan darah, menyebabkan Najib panik dan beliau cuba menagih simpati dengan mendakwa kejayaan HKR112 adalah bukti kecemerlangan politik BN dan reformasi kerajaan.

"Macam dia meminta maaf beberapa kali kepada rakyat, atas kesilapannya, begitulah juga Najib menghulurkan penghargaan kepada Pakatan Rakyat kerana berjaya anjurkan HKR112 dengan aman," ujar beliau.

Berucap semasa pembukaan satu persidangan undang-undang di Kuala Lumpur 14 Januari lalu, Najib menambah, itu menunjukkan Islam atau reformasi yang dijalankan BN adalah tepat. Najib turut memuji pihak berkuasa atas tindakan profesional mereka semasa HKR112 yang disertai hampir 700,000 para penyokong Pakatan Rakyat daripada seluruh negara yang membanjiri Stadium Merdeka dan kawasan sekitarnya.

Mengulas lanjut, Mohamad Sabu berkata, Najib terpaksa melakukan 'reverse psikologi' kerana pelbagai tekanan sedang dihadapinya termasuk daripada Deepak Jaikishah yang akan "meletupkan" rangkaian orang yang terbabit dalam kes pembunuhan Altantunya. 

HKR 12 Januari lalu di Stadium Merdeka diketuai oleh beliau, manakala kutipan derma daripada orang ramai khususnya daripada peserta yang diperolehi oleh pihaknya berjumlah RM268,802.10. 

Beliau turut bersetuju dengan pandangan pakar matematik bahawa kedatangan para penyokong Pakatan Rakyat ke perhimpunan itu sekitar 700,000 orang, jauh melangkaui pandangan sesetengah pihak yang mengatakan hanya sekitar 200,000 orang sahaja. 

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Right here is thе peгfect webраge fοr anyone
who hopes to undеrstand this topic. You understanԁ a whole lot its almost harԁ to argue with you (not
that I pеrsonаlly ωould want to…ΗaHа).
You definitеly put a fresh ѕpin on а subjеct which hаѕ been written about for a long time.
Exсellent stuff, ϳuѕt excellеnt!


Here is my web blog: payday loans

Tanpa Nama berkata...

I am regular reader, how are you everybody? This article posted at
this web page is in fact pleasant.

Stop by my page: psos.co.kr

Tanpa Nama berkata...

Amazing issues here. I'm very satisfied to peer your post. Thanks so much and I am having a look ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?

my blog: life insurance compare