KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Februari 13, 2010

KES LIWAT: Najib, Rosmah dicabar beri keterangan di mahkamah

KUALA LUMPUR: Ketua Angkatan Muda KeADILan, Shamsul Iskandar Mat Akin mencabar Dato' Seri Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor jangan menggunakan sebarang alasan untuk tidak tampil memberi keterangan di mahkamah.

Jelasnya, apabila Anwar Ibrahim mensapina Perdana Menteri dan isterinya itu, ia memberi kesan yang besar kepada kepimpinan negara, justeru pasangan tersebut seharusnya hadir memberi keterangan.

Iskandar menegaskan, apabila mantan Timbalan Perdana Menteri itu mensapina Najib dan Rosmah, rakyat ingin melihat sama ada kedua-dua mereka mempunyai keberanian untuk hadir atau tidak ke mahkamah.

Iskandar mendakwa terdapat dua alasan yang dilihat bercanggah antara satu sama lain iaitu yang pertama apabila Najib memberitahu beliau berjumpa Saiful kerana Saiful ingin memohon biasiswa.

"Bukti kedua apabila Najib memberitahu beliau berjumpa Saiful kerana Saiful mendakwa dia diliwat Anwar," katanya lagi.

Tegasnya, dengan dua bukti utama itu, beliau percaya Najib atau Rosmah tidak boleh lari untuk hadir ke mahkamah memberi keterangan.

Tambahnya lagi, apa yang rakyat ingin tahu apa istimewa Saiful ini sehinggakan Najib berani membuat keuputusan untuk berjumpa dengannya.

"Dakwaan atau sangkaan rakyat wujudnya konspirasi yang melibatkan Najib untuk menjatuhkan dan merosakkan karier politik Anwar ini makin benar dan semakin kuat.

"Kita boleh selesaikan perkara ini di mahkamah. Mahkamah mempunyai ruang untuk bertanya dan ruang untuk peguam bela Anwar untuk menyoal balas," katanya.

Pada 2 Februari lalu Anwar telah meminta peguamnya, Karpal Singh supaya mensapina Najib dan Rosmah untuk menjadi saksi dalam kes liwat terhadapnya.

Anwar yang juga Ketua Umum KeADILan berkata, beliau mempunyai bukti kukuh untuk menunjukkan Mohd Saiful Bukhari Azlan, telah menemui Rosmah dan kemudian Najib, dua hari sebelum membuat laporan polis.

Tiada ulasan: