KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Februari 13, 2010

Putar belit yuran sekolah bebani ibubapa - Pemuda PSM


KUALA LUMPUR: Parti Sosialis Malaysia (PSM) berasa kesal dengan rakyat Malaysia yang didakwa terus ditekan dan dihimpit bebanan yuran persekolahan.

Buktinya, kata Penyelaras Pemuda PSM, Karthiges, mereka mendapat banyak aduan dan keluhan daripada ibu bapa yang mendakwa yuran dan kos persekolahan terlalu tinggi dan membebankan.

"Tahun 2007, rakyat diputarbelitkan yuran persekolahan dikatakan percuma tetapi tidak. Pada 2010 pula para ibu bapa merungut lagi yuran sekolah makin tinggi," katanya dalam satu sidang media di Dewan Perhimpunan Cina, dekat sini.

Beliau mendakwa, kadar yuran yang dikenakan rata-rata bagi seorang murid sebanyak RM100 hingga RM150 dan ini bertambah buruk lagi, apabila ibu bapa dipaksa membayar dan sekiranya gagal anak-anak mereka tidak diberi buku.

"Kebanyakan ibu bapa yang miskin tegar mengambil keputusan untuk tidak menghantar anak ke sekolah," kata Karthiges.

2 ulasan:

yanmaneee berkata...

supreme new york
jordan 1
yeezy 380
off-white
bape hoodie
curry 6 shoes
hermes
pg 1
balenciaga
off white shoes

Unknown berkata...

replica bags wholesale mumbai a knockout post i4g18v1r38 replica bags chicago original site o7o66q2b30 replica bags online replica bags online shopping india replica bags blog replica hermes handbags v3f09b9w77 replica bags us