KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Februari 20, 2013

Berani-berani perkenal calon PAS Parlimen Tampin lawan Menteri JKR BN


Ucapan pertama saya pada ceramah "Dedahkan Dalang Projek IC" di Markas Tarbiah PAS, Tampin Bandar pada 16 Februari lalu ialah mengajak hadirin menyokong dan membantu calon PAS Parlimen Tampin, Sdra Abdul Razak (gambar atas tengah) dalam PRU13 tidak lama lagi. Respons hadirin riang dan memberangsangkan. "Mood" rakyat kelihatan di celah-celah muka yang hadir. Mereka sudah bosan dengan Umno dan BN yang telah memerintah 56 tahun saat ini.

Ceramah dua hala saya, amat meyakinkan. Hadirin memberi respons baik setiap kali saya bertanya. Mereka akan menjerit menjawabnya. Mereka memang mahu ceramah yang pedas. Mereka tidak mahu "air suam" tapi "cili api hidup" yang dikunyah mentah. Saya berceramah akhir, selepas pemimpin pelajar Safwan Anang membentangkan hujahnya.Sebelum itu veteran PAS, Ali Maidin membedah "Projek IC" secara berfakta. 
  
Abdul Razak orang pertama ke rostrum memulakan majlis, dengan ucapannya sebagai tuan rumah. Dia seorang ahli perniagaan. Isterinya kakitangan kerajaan, seorang doktor gigi di hospital kerajaan dalam Parlimen Tampin. Minatnya dalam politik PAS, telah menampilkan beliau sebagai pemimpin utama di Tampin. Beliau adalah Naib Yang DiPertua PAS dan sudah dua kali bertanding PRU di parlimen ini.

Usai ceramah, kami berborak-borak sambil makan kudapan tengah malam, pulut panggang dan teh tarik di rumah Pak Pian, AJK PAS Tampin yang gagah dan kental usahanya. Tenaga muda juga ramai, selain bapak-bapak yang berpengalaman. Harapan PAS menang makin cerah dengan perkembangan hari ini, kata Pak Mahbob, Pengerusi Lajnah Kebajikan PAS Kawasan mencelah.

"Kat tempat kita ceramah ini, Pakatan menang. Tapi DAP laaa. Ini Dun Repah," celah Iskandar, pimpinan Pemuda PAS yang menjadi moderator ceramah malam itu.

"Harapan PAS kat Dun Gemas dan Gemencheh, nampak ok. Kerja kuat kita kali ini, boleh tumbangkan BN. Mood rakyat pun lain macam. Tak serupa dulu (BN)...," balas Abdul Razak. 

Saya bersama rakan, Khairunas Moin (jurufoto) menaiki kereta Ali bertolak ke Kuala Lumpur. Dalam perjalanan, pelbagai topik dikoyak satu persatu. Ada yang pahit, ada yang cuak dan tidak kurang juga yang manis-manis. Kebetulan cuaca pada malam itu sangat redup, persembahan ceramah kami lancar dan berinteraksi dengan hadirin, ada Melayu, Cina dan India. Terima kasih Pak Pian, Iskandar, Yazid dan rakan-rakan yang aktif di Tampin. 

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

You made some really good points there. I checked on the net to
find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on
this site.

Have a look at my web-site website

Tanpa Nama berkata...

Having read this I believed it was extremely enlightening.
I appreciate you taking the time and energy to put this information together.
I once again find myself personally spending way too much time both reading and leaving
comments. But so what, it was still worthwhile!

My web-site website

Tanpa Nama berkata...

I will immediately seize your rss as I can not in finding your email subscription hyperlink or e-newsletter service.
Do you've any? Please permit me know so that I may subscribe. Thanks.

My web site ... garcinia cambogia

yanmaneee berkata...

jordan shoes
off white shoes
cheap jordans
off white
nike air max 95
yeezy boost 700
air max 270
air max 270
golden goose
lebron shoes