KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Februari 05, 2013

Usaha BN nak jahanamkan PAS-DAP dengan "kalimah Allah" berkecai C4


Kunjungan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat ke rumah Pengerusi DAP, Karpal Singh, dianggap sebagai tindakan yang akhirnya mematikan segala tuduhan Umno-BN kononnya PAS dan DAP akan berpecah belah dan tidak sehaluan.

AJK PAS Pusat, Khalid Abdul Samad menegaskan, tindakan Tuan Guru itu cukup bijak, penuh strategik dan tanpa banyak penghujahan cukup menzahirkan ikatan PAS dan DAP semakin kukuh walaupun ada kalanya kedua-dua parti itu berbeza pendapat.

"Ada pihak cuba mengapi-apikan PAS dan DAP dengan persoalan agama termasuklah isu Khutbah Jumaat yang dikeluarkan Jakim di Wilayah Persekutuan.

Namun pertemuan kedua-dua pemimpin ini menafikan sama sekali apa yang diuar-uarkan dalam media khususnya dicanang Umno-BN," katanya kepada Harakah.

Selain itu Khalid juga turut menyokong tindakan Tuan Guru yang juga Mursyidul Am PAS bertemu dengan Bishop Katolik Sebastian Michael di Pulau Pinang kerana ia turut memberi gambaran Islam tidak menghendaki pertelagahan dan perpecahan.

Sementara itu, Ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong turut menyifatkan Tuan Guru Nik Aziz dan Karpal merupakan rakan seperjuangan yang memang mengenali antara satu sama lain dan walau berbeza pendapat, semangat perjuangan kedua-duanya tetap sama.

"Berbeza pandangan adalah perkara biasa. Kalau mereka mempunyai pandangan yang sama, baik Tuan Guru Nik Aziz masuk DAP atau Karpal masuk PAS. Bagaimanapun perbezaan pendapat itu boleh diatasi dengan perbincangan dan terpulang kepada PAS atau DAP mengendalikan isu," katanya.

Di Pengkalan Chepa, Tuan Guru Nik Abdul Aziz mengakui beliau begitu teruja apabila dihadiahkan sebiji kek yang tertera tiga parti di bawah Pakatan Rakyat sebagai hadiah ulang tahun kelahirannya yang ke-82. Hadiah kek berkenaan diberikan Pengerusi DAP Karpal Singh, ketika bertandang ke rumah pemimpin parti itu di Jalan Kebun Bunga, Pulau Pinang 28 Januri lalu.

Kek yang dihias logo tiga parti di bawah Pakatan Rakyat itu, tertera tulisan di atasnya, "Selamat Hari Ulang Tahun Tuan Guru ke-82". Dengan perpaduan yang harmoni itu sekaligus membuktikan pakatan kerjasama parti itu tidak pernah goyah walaupun sering disensasikan oleh media terhadap dua orang pemimpin tertinggi dua-dua parti itu.

Menteri Besar Kelantan itu ketika mengenang kembali saat-saat gembira itu berkata, kunjungan pertama kali ke kediaman Karpal Singh memberikan pengertian yang cukup bermakna.

"Saya begitu terkejut di atas penghormatan yang diberikan kepada saya yang langsung tidak saya duga selama ini. Saya rasa gembira kerana perasaan Islam fobia langsung tidak wujud khususnya sejak kita sering mengadakan pendekatan yang harmoni bersama mereka," ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada Harakah dan Harakahdaily di Putik pagi 29 Januari sekembalinya dari Kedah dan Pulau Pinang. Menurutnya, walaupun beliau dalam keadaan letih kerana mempunyai jadual padat di sebelah utara itu, namun beliau cukup gembira di atas sambutan pimpinan bukan Islam khususnya dari rakan Pakatan Rakyat terutamanya DAP.

Menurutnya, kecaman hubungan baik dengan bukan Islam bukan hanya diterima zaman ini, sebaliknya sejak Rasulullah lagi. "Andainya bukan jemaah Islam memberikan gambaran baik tentang agama Islam, siapa lagi, nak harapkan Umno?" soalnya. 

Katanya, sekarang ini tugas jemaah Islam memperkenalkan kesucian agama itu pada pihak luar disamping akhlak yang ada padanya (Islam). Beliau berkata, dakwah Islam sering disampaikan pada DAP dan KeADILan dalam ucapan dan perbincangan, untuk menerima terpulang pada mereka.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

If some one wants to be updated with hottest technologies then he must be go to
see this web page and be up to date everyday.

my web site - filing bankruptcy in florida

Tanpa Nama berkata...

I am reallу іnspirеd along ωіth уοur writing abilities and аlso wіth the format in your weblog.
Is that this a paiԁ tοpіc
or did yοu customіze іt youгself?
Either wаy κeep up the nice high quаlity writing,
it's uncommon to see a great blog like this one today..

my page payday loans uk

oakleyses berkata...

pandora charms, swarovski, moncler, louis vuitton, canada goose outlet, karen millen uk, ugg uk, hollister, moncler outlet, louis vuitton, nike air max, canada goose, toms shoes, canada goose jackets, hollister, ugg, moncler, links of london, converse, wedding dresses, pandora jewelry, ray ban, barbour, doudoune moncler, converse outlet, juicy couture outlet, moncler outlet, moncler, vans, coach outlet, supra shoes, ugg,uggs,uggs canada, swarovski crystal, thomas sabo, replica watches, canada goose, gucci, barbour uk, moncler, canada goose, ugg pas cher, louis vuitton, canada goose outlet, louis vuitton, montre pas cher, juicy couture outlet, pandora uk, canada goose outlet, pandora jewelry, ugg,ugg australia,ugg italia, marc jacobs, lancel