KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Februari 20, 2013

BN laksana dan canang 'Teori Huru-Hara' bagi semua situasi hadapi perang PRU13



Pasukan Umno-BN dipercayai sedang melaksanakan "Teori Huru-Hara" bagi semua situasi yang melibatkan komponen parti pemerintah selama 56 tahun itu untuk memulihkan pengaruh yang hilang, tegas AJK PAS Pusat, Dato' Dr Mujahid Yusoff. 

Katanya, kecenderungan Dato' Seri Najib Tun Razak, Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan serta pemimpin Umno-BN yang lain secara berulang kali menyebut soal "huru-hara" akan tercetus sekiranya seolah-olah mereka inginkan keadaan tersebut berlaku bagi menyelamatkan BN.

"Kini cerita untuk menakutkan rakyat, terus diputar. Ugut, bunuh, tindakan samseng, pukul, halau, maki hamun makin menjadi-jadi. Inilah 'Teori Huru-Hara' yang sedang dipacu Umno-BN," tegasnya. Dr Mujahid berkata, apabila penyanyi Korea, Park-Jae Sang (Psy) dikatakan menerima ancaman bunuh sebagai "alasan" kukuh penyanyi K-Pop itu tidak naik ke pentas bersama-sama Najib dan pemimpin BN untuk menggaulkan "yee-sang" menguatkan lagi teori yang sedang dipopularkan ini.

Tegasnya kepada Harakah, Umno-BN juga seolah-olah menggambarkan kepada rakyat, bahawa pada PRU13 ini akan tercetus keadaan "huru hara" akibat kononnya Pakatan Rakyat tidak boleh terima kekalahan yang diperolehi mereka dalam PRU itu. Dr Mujahid juga menasihati Najib agar tidak lagi menimbulkan "Teori Huru -Hara" kerana apa yang diingini rakyat agar transisi politik berlaku secara aman melalui satu proses pilihan raya yang bersih.

"Kita tidak mahu teori seperti ini terus dimainkan kerana ini hanya akan menyusahkan pemindahan kuasa yang Pakatan sangat yakin, rakyat sudah sedar dan inginkan proses peralihan kuasa berlaku secara aman," ujarnya. Dr Mujahid yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar kesal dengan sikap Kerajaan Umno-BN yang menyembunyikan sumber penaja bagi bayaran melebihi RM 2 juta kepada penyanyi K-Pop Korea Selatan itu.

Katanya, sekalipun ia tajaan, bukan duit kerajaan, tetapi melayan artis luar negara dengan bayaran yang lumayan RM 2 juta hanya untuk lapan minit persembahan, cukup memualkan rakyat Malaysia.  "Ia tetap satu pembaziran sedangkan jumlah sebegitu besar boleh digunakan untuk perkara kebajikan yang jauh lebih bermanfaat. Rakyat nak minta bantuan kat Baitulmal, JKM pun susah, tetapi pembaziran ini...," sinis beliau.

Akibatnya, kata beliau, rakyat juga yang akan menanggung bebanan kos tersebut kerana penaja tidak semurah itu untuk melabur jika tiada projek yang diperolehi daripada Kerajaan Umno-BN.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tyya's dad won't acquire situated anything irregularly at the roll up - no ice cream, no sweetmeats, no cookies. But when the saleslady puts a assay sticker on Tyya's nose, Daddy is at the mould moment overdone to gain something allowable

http://www.webhunter.pl/?p=1


http://soundriver.pl/2012/05
http://1000okladek.pl/podpory-z-korzeniami
http://js2039.pl/wydarzenia/70-ii-pluton-w-terenie-zurbanizowanym-
http://grandgastro.pl/tag/odpuszczenie
http://bilet4u.pl/2013/02/09/page/4

Tanpa Nama berkata...

Hello, i feel that i noticed you visited my web site so
i got here to go back the favor?.I'm trying to to find things to enhance my web site!I suppose its adequate to make use of a few of your concepts!!

My web-site ... itgeeks.pl

Tanpa Nama berkata...

We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your site provided us with valuable info to work on. You have done an impressive job and our whole community will be thankful to you.

my web-site ... http://www.usdtoindia.com/

Tanpa Nama berkata...

This article offers clear idea designed for the new people of blogging, that
genuinely how to do blogging and site-building.


My site - http://sa-business.co.za

Tanpa Nama berkata...

I am really inspired with your writing abilities as
neatly as with the format in your blog. Is this a paid subject matter or did you customize it yourself?
Anyway stay up the nice quality writing, it's rare to peer a nice weblog like this one today..

My webpage: best online casino