KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Oktober 14, 2013

Korban Perdana PAS Batu di Madrasah At-Tarbiyyah Kg Bandar Dalam, 16 Okt ini hari raya kedua


PAS Kawasan Batu telah menutup penyertaan ibadah korban anjurannya kepada ummat Islam, 11 Oktober lalu setelah berjaya mendapat 10 ekor lembu untuk tujuan ibadah korban kali ini. PAS Batu dengan kerjasama Bilik Berita Harakah sebelum ini mempelawa umat Islam untuk menyertai ibadah korban sempena Hari Raya Aidil Adha tahun ini dengan harga termurah hanya RM390 untuk satu bahagian.

Bendaharinya, Rosden Yassin (gambar) memberitahu Sanggahtoksago, beliau sangat berpuashati dengan penyertaan kali ini kerana tempoh iklan dan kempen menyertai ibadah korban ini dilakukan dalam masa yang singkat, kurang 10 hari dengan harga termurah berbanding kadar biasa RM450 malah ada yang mencecah RM500 untuk satu bahagian. 

Ketua dewan Muslimat PAS Pusat, YB Zailah Mohd Yusoff sejurus selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kawasan Batu kali ke-28 pada 29 September lalu telah melancarkan Korban Perdana PAS Batu 2013 di Dewan Masyarakat, jalan 2, Taman Gombak.

Menurut Rosden, upacara sembelih lembu korban akan diadakan pada hari raya kedua, 16 Oktober di perkarangan Madrasah At-Tarbiah, Kg Banda Dalam bermula jam 8.00 pagi. Ahli-ahli PAS dijemput hadir untuk membantu dan bergotong-royong menyelenggarakan lembu korban. Majlis akan dirasmikan oleh Yang DiPertua PAS Kawasan Batu, Ishak Surin.

Tiada ulasan: