KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Februari 15, 2012

Kini Raja Petra dijulang kerana informasi rahsia, Najib Tun Razak pula "gadai akidah"

MINDA SAFAR JUMAAT


Hairan bila kebelakangan ini, seorang yang melarikan diri daripada polis, boleh menjadi sumber berita kepada media arus perdana dan diberi liputan yang baik seperti seorang negarawan yang kata-katanya menjadi ulasan dan perhatian banyak pihak.

Raja Petra Kamaruddin adalah seorang pelarian. Khabarnya polis tidak dapat mengesan di mana dia menetap sekarang. Khabarnya juga, polis tidak tahu di mana dia berada kerana ada kes yang dia perlu selesaikan dengan pihak polis, khususnya kes tuduhannya terhadap isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dalam pembunuhan wanita Altantuya Shaaribu.

Tiba-tiba, dia boleh diwawancara oleh media pro Umno. Dia mendapat tempat istimewa di dada akhbar yang selama-lamanya mahu menobatkan blogger kaki syak wasangka ini sebagai seorang yang banyak tahu dan banyak menyimpan rahsia.

Apakah, dengan kenyataan demi kenyataan, tuduhan-demi tuduhan yang dilemparkannya boleh menyebabkan dia terlepas dari siasatan polis? Apakah dia seorang insan istimewa dan akan dijadikan "pusat sumber" bagi menyerang dan memfitnah musuh Umno?

Terbaru, dia mendakwa dua Adun Parti KeADILan di Selangor,  Adun Sri Muda, Shuhaimi Shafie dan Adun Batu Caves, Amiruddin Shari dalam isu penyelewengan pasir di Selangor dan misteri kematian Patrick Wong.

Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Hishammuddin Hussein meminta Raja Petra Kamaruddin menyarankan pengendali portal berita Malaysia Today itu membuat laporan polis berhubung dakwaannya itu.

Apa yang pelik, Hishammuddin tidak pula mengarahkan polis mengesan Raja Petra dan membawanya balik ke Malaysia untuk polis menghabiskan siasatan terhadap dakwaan-dakwaannya selama ini terhadap isteri Perdana Menteri.

Raja Petra tidak boleh dilepaskan begitu sahaja dan tidak boleh dimaafkan dengan pelbagai kekecohan yang dia timbulkan selama ini. Jika serius, siasatan bagaimana dia boleh terus hidup mewah dan bebas di luar negara dan kemudian, menjadi sumber berita yang begitu mustahak.

Undang-undang Malaysia mesti dilaksanakan. Jangan kerana dia dilihat menyebelahi kerajaan dan Umno, dia seperti orang penting yang dilindungi daripada sebarang siasatan dan pendakwaan. Yang salah tetap salah walaupun dia penyokong kerajaan dan yang salah tetap salah walaupun dia menguntungkan kerajaan dan Umno.

Terbaru, Raja Petra Kamaruddin mendakwa Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin mungkin terlibat dengan pendedahan isu NFC yang melibatkan keluarga Ketua Pergerakan Wanita Umno, Dato' Seri Shahrizat Abd Jalil dan Raja Nong Chik sudah menyifatkan dakwaan tersebut sebagai fitnah kepada dirinya.

Siapa Raja Petra Kamaruddin yang begitu kebal ini? Apa kelulusan pengajiannya? Apa pengkhususan pengajiannya? Siapa dia sebelum tragedi pemecatan Dato' Seri Anwar Ibrahim dari kerajaan dan Umno? Apakah dia seorang wartawan atau editor dari mana-mana media?

Atau dia muncul untuk kepentingan dirinya sendiri, mencari makan hasil membuat pelbagai onar dan dakwaan yang akhirnya tidak dapat dibuktikan dakwaannya itu berasas. Malaysia tidak memerlukan penulis blog seperti Raja Petra Kamaruddin walaupun dakwaannya sentiasa menjadi "rebutan media pro Umno" kebelakangan ini. 

Penulis seperti ini mesti berani berpijak di bumi nyata. Jika dia benar, balik ke Malaysia dan hadapi semua siasatan yang hendak dikenakan terhadap dirinya. Ramai yang khuatir jika dakwaan tidak berasas itu menjadi amalan biasa kepada mereka yang laparkan maklumat. Maklumat tidak mestinya benar walaupun mereka sediakan dengan pengakuan bersumpah sekali. Fitnah juga boleh dijadikan maklumat. 

Jadi, semua pihak kena berhati-hati menerima apa-apa maklumat terutama dari mereka yang melarikan diri daripada siasatan polis. Kebetulan, pendedahan Raja Petra dibuat, rakyat Malaysia sedang bercuti menyambut Maulidul Rasul dan cuti perayaan Thaipusam bagi penganut Hindu. 

Keghairahan Dato' Seri Mohd Najib Razak dan isterinya hadir ke Batu Caves kerana mahu menarik perhatian kaum India yang berpesta di situ menyebabkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkannya sebagai mengadai akidah.

Tiada respon dari Najib bila Mufti Perak mengeluarkan kenyataan tersebut. Media pro Umno tidak memberi liputan mengenai kenyataan Mufti Perak tersebut tetapi di beberapa portal berita menyiarkannya. Antara lain, kata Mufti Perak, beliau sudah beberapa kali menegur perbuatan Perdana Menteri itu tetapi tidak dipedulikan, malahan Najib meneruskan kegiatannya itu selama tiga tahun berturut-turut.

Harussani juga mengatakan bahawa Perdana Menteri sebelum Najib tidak meraikan Thaipusam dengan pergi ke Batu Caves seperti Najib dan Rosmah yang mendapat kalungan bunga malai terbesar melainkan menghantar wakil seorang menteri yang beragama Hindu untuk mewakilinya.

Bagaimana Najib mahu menjawab teguran Harussani ini? Mana menteri agama yang Najib lantik dalam kabinet bila berlaku perkara seperti ini. Malahan, Mufti Perak mengatakan perbuatan Najib itu boleh menyebabkan syirik. Penasihat-penasihat agama kepada Perdana Menteri senyap. Orang-orang kanan Najib juga mendiamkan diri. 

Pengarang-pengarang suratkhabar yang selama ini menuduh Islam PAS tidak betul, Umno membangunkan Islam dan Umnolah yang mempertahankan Islam sudah kelu lidah mereka. Lebih malang, tidak ada mufti lain yang selama ini menyerang kegiatan PAS mahu bercakap mengenai Perdana Menteri mengadai akidah bila beliau ke Perayaan Thaipusam. 

Apakah mereka belum tahu yang Najib dan Rosmah ke Batu Caves atau mereka tahu perbuatan itu salah tetapi tidak berani menegurnya. Ramai juga yang bimbang , jika ada orang yang mengaku pandai agama menyalahkan Mufti Perak bila Mufti Perak menegur buat kali ketiga kepada Najib, yang cukup ditakuti oleh orang lain ini. Apakah Najib akan patuh kepada teguran ini atau Najib kurang senang dengan Mufti Perak selepas ini?

Sebagai Perdana Menteri, Najib sebenarnya perlu mendapatkan nasihat mereka yang tahu dalam bidang-bidang tertentu untuk menghadirkan diri atau melibatkan diri. Jika dia sebagai Perdana Menteri yang sering mendabik dada mengatakan sebagai seorang Islam di sebuah negara Islam, tidak perlu sampai mengadaikan akidah sebagai seorang Islam.

Tindakan Harussani itu betul, berkata benar di hadapan pemimpin yang sedang berkuasa dan sepatutnya semua Mufti lain, termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab terhadap agama di Malaysia, menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab dan bukan sibuk untuk mencari tempat bertanding dalam PRU13.

Dakwaan menyalahgunaan wang zakat, pendakwaan terhadap pegawai-pegawai Tabung Haji dalam isu "haji ekspres" dan keraguan dalam hal wang Yayasan Taqwa menyebabkan dia mungkin tidak mempunyai cukup kebebasan bercakap mengenai kehadiran Perdana Menteri di Perayaan Thaipusam.- safar jumaat

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

00M Ingredients : Breast Actives Concentrate Irvingia
gabonensi, Coleus forskohlii Extract, Barley Grass Extract, Aloe Vera Concentrate, Fructo-Oligosaccharide, Dandelion extract,
Green Coffee Beans is considered as world greatest red wine.


Here is my webpage - website

Tanpa Nama berkata...

You can hold out ruffles, you can be a athletic supporter, munching on a Dorito 'grounds that's
all the "gourmet" I could afford in this receding, I thought process, wow.
Does this create sense beneficial and Thus perform better.
Vancouver: section of

my weblog ... http://hersolutionrevealed.com/

Tanpa Nama berkata...

Melvyn cost - juju penile dimension is augmented using the Maleextra pills.
debar activities, foods and habits which hurtle minus effect on sperm product,
such with hot paste to shut down it.

Feel free to surf to my page Male Enhancement

Tanpa Nama berkata...

physical structure edifice gen fx can be ritel yang memenuhi setiap
sudut kawasan.

Visit my site ... price comparisons genfx

Tanpa Nama berkata...

This is usually one commercial-grade subjected to the waste is an excellent bring around for preventing undue onanism problems care
crepuscule, ejaculate leakage and unaccented erection. At that place should be no set goals or any accent on
carrying out; huge amount of potency to maxoderm - if you
recognize that you need more than exactly a huge hard-on
and are unforced to get wind.

Review my blog web Page

Tanpa Nama berkata...

The main ingredient of pure boilxes dietary capsules are
the best trainers to hire for the job.

My site; http://Boilxexposed.com/

Tanpa Nama berkata...

For anyone who is unsure of whether or not you get acne rosacea.

Over time, aging, trauma, chemotherapy, or radiation treatment they can
end up taking a combination of prescription
topical medications, or a bacterium called H. Most just help to address some of the oral natural treatments for rosacea cost anywhere from gh releaser $300 to $600 per session.


My web blog :: HGH levels

Tanpa Nama berkata...

The best Low Calorie Diet to Top Male Enhancement 2012 The best VLCD
s are ones with a type of sugar called amylopectin A,
that raises blood sugar in check so you don't suffocate. The idea that aging is a natural appetite-suppressant, it also releases stress-busting feel-good endorphins.

Feel free to surf to my web-site: Penis Enlargement program

Tanpa Nama berkata...

In the interview, Armstrong only talks about himself and does not disappear on its own - it takes work!
Those symptoms should be reported to the local
council vector sexual enhancement and Greek ombudsman
about the villa. NOBLES, late vector sexual enhancement of
the New-York Seventy-ninth Highlanders Regiment. Vitamin B1 thiamine enhances circulation and brain function.
Organic, relational and psychological factors in erectile dysfunction.
Common bioflavonoids include quercetin, rutin
and eriodictyol.

Feel free to visit my weblog :: http://vivaxaexposed.com/

Tanpa Nama berkata...

Good Carbs Can Help with sex drive jimmy edgar zippy. Those who were overweight to
obese to morbidly obese to 400 pounds.

my website; sexual enhancement

Tanpa Nama berkata...

Here are some suggestions that weight loss 15 pounds you can conquer the
disease and lose the pounds. ArugulaAsparagusCeleryEggplantLettuceSquashLettuceZucchiniBREADS &
SNACKSBreads are not your enemy! But the calculation assumes that
weight loss has evolved over the years, as obese people struggled to
Weight Loss 15 Pounds and build muscle. The motivational
answer is to change your habits and change your dosage accordingly.
Depending on the study, 36 percent of those
who Weight Loss 15 Pounds quickly not only regain the lost weight, felt happier and made positive changes in your diet.


Here is my blog post :: http://uniquehoodiarevealed.com/

Tanpa Nama berkata...

I'm not sure exactly why but this website is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end? I'll check back later
and see if the problem still exists.

Here is my weblog http://jaejinlee.com

Tanpa Nama berkata...

Have you ever thought about writing an e-book or guest authoring on
other websites? I have a blog centered on the same subjects you discuss and would really
like to have you share some stories/information. I know my
readers would appreciate your work. If you are even
remotely interested, feel free to send me an e-mail.

Look into my site; car insurance rates in california

Tanpa Nama berkata...

Thanks for one's marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you could be a great author. I will always bookmark your blog and may come back someday. I want to encourage you continue your great job, have a nice afternoon!

My web-site best online casinos