KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Februari 14, 2012

Najib Razak terpaksa bayar BBC RM80 juta untuk menaikkan imej pentadbirannya yang lemah di mata rakyat Malaysia



Nama negara tercalar teruk dengan permohonan maaf terbuka British Broadcasting Corporation (BBC) atas kesalahan menyiarkan program berbayar yang berat sebelah termasuk lapan yang melibatkan Malaysia.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan di laman BBC, media antarabangsa tersebut mengakui terhadap sebilangan "kecil" program yang disiarkan dalam BBC World News antara Februari 2009 hingga Julai 2011 telah melanggar protokol dalaman yang diwujudkan untuk menjaga integriti editorialnya.

"Sebilangan kecil program-program disiarkan di BBC World News antara Februari 2009 dan Julai 2011 melanggar peraturan-peraturan BBC bertujuan untuk melindungi integriti editorial kita."

Tiga hari lepas, akhbar The Independent melaporkan bahawa permohonan maaf BBC akan disiarkan ke seluruh dunia secara berperingkat pada empat waktu berlainan, dari Kuala Lumpur ke Khartoum supaya sampai ke semua penonton di zon berbeza.

Namun begitu, dalam kenyataan BBC tidak disebutkan nama firma yang menerbitkan lapan dokumentari tersebut iaitu FBC Media Ltd, yang diakui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dibayar kerajaan Malaysia sebanyak Euro 19.6 juta (RM80 juta) antara 2007 dan 2010 untuk menaikkan imej pentadbiran beliau di seluruh dunia. Baca lanjut DISINI.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

A motivating discussion is worth comment. I think that you should publish more about this subject,
it may not be a taboo matter but generally people don't discuss these subjects. To the next! Best wishes!!

Feel free to surf to my page: www.yourtradingedge.co.uk