KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, April 08, 2008

Bukan Sahaja Mahathir, Ku Li KINI Anak Badawi MUSUHI PENYOKONG BN Perak dan Kedah Pula

By KETUA PERUSUH

SEMALAM Abdullah Ahmad Badawi merungut dan membebel dihadapan satu sidang akhbar yang disediakan khusus sebagai platform untuk beliau meluahkan perasaannya.

Bukan mudah untuk kita (warga Malaysia) mendapat peluang untuk mendengar rungutan dan bebelan perasaan secara terus dari mulut Abdullah Ahmad Badawi.

Disini kita dapat lihat betapa Abdullah Ahmad Badawi tidak mempunyai satu karisma untuk menjadi pemimpin besar. Baharu kena komen dan ulasan dari pelbagai pihak sudah tidak dapat duduk diam.

Malah melalut tidak tentu hala dan mengeluarkan ulasan yang tidak kena hujung pangkalnya. Jika beginilah sikap dan perangai Abdullah Ahmad Badawi, maka tidak sewajarnya beliau berada dianjung kuasa.

Cara yang ditunjukkannya bukanlah cara pemimpin, tetapi cara budak-budah hingusan.

Abdullah Ahmad Badawi semalam telah membebel mengenai beberapa tindakan yang Mahathir Mohammed dan Tengku Razaleigh lakukan.

Malah beliau juga mengambil kesempatan untuk menghentam Mukriz Mahathir secara berkias. Semuanya dilakukan demi untuk menguatkan hujahnya bahawa Khairy Jamaluddin tidak menguasai beliau.

Namun semua orang (waima wartawan asing) pun tahu betapa pengaruh Khairy Jamaluddin sememangnya menguasai Abdullah Ahmad Badawi.

Namun satu hujah beliau yang saya rasakan amat melucukan bilamana Abdullah Ahmad Badawi mengatakan bahawa kekalahan Barisan Nasional (UMNO) di Kedah dan Perak adalah disebabkan oleh sabotaj dalaman.

Apakah maknanya sabotaj dalaman ini?

Mungkin apa yang dimaksudkan oleh Abdullah Ahmad Badawi adalah ramai ahli @ penyokong Barisan Nasional diperingkat akar umbi membuat satu sabotaj sehinggakan kekalahan besar BN di kedua-dua negeri ini.

Apa yang pasti tindakan Abdullah Ahmad Badawi yang menyalahkan para penyokong Barisan Nasional di kedua-dua negeri ini pastinya akan melukakan hati banyak pihak.

Tindakan Abdullah Ahmad Badawi ini seperti bidalan “tuangkan minyak ke dalam api” yang mana ianya satu tindakan yang paling bodoh dilakukan oleh Abdullah Ahmad Badawi (beliau terkenal kerana suka bercakap tanpa berfikir terlebih dahulu).

Kini bukan sahaja Abdullah Ahmad Badawi bermusuh dengan parti pembangkang, Mahathir Mohammed, Tengku Razaleigh namun dengan semua penyokong Barisan Nasional di negeri Kedah dan Perak.

Nampaknya Abdullah Ahmad Badawi memang suka mencari musuh. Tindakan menyalahkan ahli sebenarnya boleh diklasifikasikan sebagai satu tindakan terdesak untuk menaikkan imej.

Namun seperti mana semua pihak tahu, kesan jangkamasa panjangnya adalah lebih lagi. Abdullah Ahmad Badawi memang terkenal suka bercakap tanpa berfikir.

Nampak gayanya Abdullah Ahmad Badawi pasti akan kecundang dalam pemilihan UMNO yang akan datang kerana beliau telah membuat terlalu ramai musuh. Tindakan bodoh yang dilakukan olehnya (menyalahkan ahli) pastinya akan dikenang selamanya.

Nasihat peribadi saya kepada Abdullah Ahmad Badawi, sila jangan banyak bercakap dan lebihkan usaha.

Adalah lebih baik Abdullah Ahmad Badawi melantik Khairy Jamaluddin menjadi jurucakap bagi pihak dirinya (Perdana Menteri Malaysia) supaya terserlah kepimpinan Khairy Jamaluddin.

Lagi banyak Abdullah Ahmad Badawi suarakan yang menjurus kepada menyalahkan ahli dan penyokong Barisan Nasional, lagi bahaya kedudukannya sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO (Barisan Nasional).

Tiada ulasan: