KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Ogos 08, 2009

PAS Batu anjur Muzakarah Kemerdekaan dan Multaqa hujung minggu ini

KUALA LUMPUR: PAS Kawasan Batu akan mengadakan Muzakarah Kemerdekaan 2009 pada 9 Ogos ini, Ahad di Markaz PAS Batu, Taman Melewar, jam 9.30 malam. Ia julung kali diadakan bagi membincangkan isu "Umno sebenarnya bukan perintis kemerdekaan" sebagai menyangkal dakwaan selama 52 tahun parti itu kononnya kemerdekaan negara dicapai dan diperjuangkan oleh Umno.

Demikian dimaklumkan oleh Ketua Peneranganya, Haji Jamhor Nawawi kepada Harakah. Katanya, tiga tetamu yang akan mengupas isu ini, iaitu penulis prolifik, Haji Subky Abdul Latiff, Setiausaha Partai Rakyat Malaysia (PRM), Koh Swe Yong dan seorang yang aktif dalam Angkatan Pemuda Insaf (API), Haji Ishak Surin yang kini Yang Dipertua PAS Batu. Orang ramai dijemput hadir.

Sementara itu, Multaqa Kepimpinan PAS Batu kali pertama akan diadakan sehari sebelum itu, Sabtu 8 Ogos di tempat yang sama. Lebih 150 orang pimpinan PAS semua peringkat dijangka menyertai multaqa ini bagi membincangkan ucapan dasar Presiden PAS "Islam Untuk Memimpin Perubahan".

Menurut Jamhor, semua jawatankuasa PAS cawangan seluruh Batu dan dewan-dewan kawasan dikehendaki hadir bagi membincangkan secara kolektif gerakerja parti bagi sesi ini.

Tiga isu utama akan di ketengahkan iaitu usaha memperkasakan cawangan dan keahlian, usaha menwujudkan kerjasama pintar dan usaha menumpukan secara serius isu-isu setempat oleh cawangan-cawangan untuk diambil tindakan lanjut oleh kepimpinan kawasan. Program bermula jam 9.30 malam.

1 ulasan:

mail lambong berkata...

jika anda terlihat ada orang islam yang berjudi dan minum arak di selangor sila laporkan kepada pihak yang berkenaan supaya kita dapat menghancurkan maksiat tersebut..

marilah kita bersama-sama membuat pemerhatian keatas premis yang menjual air setan ini..jika ada orang islam masih membeli racun dan air setan tersebut,kita akan desak dengan lebih hebat agar perbuatan maksiat tidak berlaku di selangor..

negeri-negeri UMNO disarankan mengikuti jejak langkah negeri selangor demi menjaga kepentingan islam di malaysia.