KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mac 26, 2011

"Datuk T" tidak menulis tetapi merekacipta dengan roh yang tidak bermaruah



Siapa Datuk T?  Maka mulalah cerita si penglipur lara berhubung kumpulan manusia bergelar "Datuk" yang berkeliaran di bumi 2Malaysia.  Tetapi aksi berkeliaran mereka tidak serupa aksi yang dipersembahkan oleh Zarathustra, seorang watak ciptaan ahli falsafah Jerman Friedrich Nietzsche dalam karya beliau "Thus Speak Zarathustra". BACAAN LANJUT.

Zarathustra berlari ke sana ke sini sambil berteriak: Tulislah dengan darah, dan kau akan merasakan bahawa darah adalah roh.  Tidak!  Kumpulan manusia bergelar "Datuk" tidak menulis tetapi merekacipta dengan roh yang tidak bermaruah.

Darah tidak mengalir dalam tubuh badan mereka.  Asalkan motif politik tercapai, tidak apa kalau roh menjadi kotor.  Begitu kotor dan jijik sehingga darah tidak sanggup mewarnai roh malahan menjauhi roh.

Kumpulan bergelar "Datuk" bukan seorang tetapi beberapa orang.  Ada Datuk T, ada Datuk W, ada Datuk M, ada pula Datuk TC.  Sebelum itu, memoir Tun M mendakwa kononnya insan bergelar DSAI terlibat dengan kegiatan seks perempuan sementara dakwaan liar liwat sedang dipertikaikan sepanjang proses perbicaraan mahkamah, kini timbul rakaman video seks yang nampaknya cuba membuktikan kesahihan memoir Tun M.

Kebetulankah?  Yalah, ini kan bumi 2Malaysia.  Apabila wujud rakaman video seks selepas diterbitkan memoir, namanya kebetulan.  Segala-galanya hanyalah kebetulan.  Melainkan kalau perut buncit watak rakaman video seks diukur dan dibandingkan ukuran berkaitan dengan insan bergelar DSAI, kebetulan muka cun kelihatan sama tinggi juga kerana kecanggihan teknologi.  Ini kebanggaan legasi Mahathirisme, apabila teknologi dan politik seks bertembung, segala kemungkinan wujud tanpa syak-wasangka.

Jangan tanya aku siapa Datuk W, Datuk M dan Datuk TC.  Aku cuma seorang penglipur lara yang berlari ke sana ke sini menceritakan kisah Datuk T kepada khalayak umum yang minat dengan cerita seks yang penuh misteri.  Mungkin pengarang berpengalaman media talibarut bumi 2Malaysia tahu jawapannya.  Otak kecil seperti otak durianku tiada jawapan dalam hal ini.

Tiada ulasan: