KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Disember 10, 2009

Mahathir sendiri sahkan Umno kini amat kronik

KUALA LUMPUR: 'Kebusukan Umno sehingga ke usus' adalah satu pendedahan daripada 'doktor peribadi' Umno yang mengesahkan lagi tanggapan umum yang melihat Umno daripada zahirnya sememangnya dalam kesakitan dan tenat.

Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasruddin Hassan menegaskan kenyataan mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad Umno busuk daripada peringkat rendah hingga ke peringkat tertinggi menggambarkan parti tersebut mengalami 'sakit yang kronik'.

"Jika masyarakat melihat keadaan Umno yang 'pucat' dan 'tidak bermaya' pendedahan Tun Dr Mahathir yang umpama 'doktor peribadi Umno' itu menunjukkan Umno menghidapi sakit yang kronik , sukar untuk dipulihkan dan tiada vaksin yang dapat memulihkan 'kebusukan sehingga ke usus' itu," katanya.

Jelas Ustaz Nasruddin, kenyataan Mahathir, parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) lemah dan tidak mampu menjayakan BN antara kenyataan konsisten beliau sejak berundur daripada memimpin negara.

Katanya lagi, kenyataan bahawa Umno dipimpin perasuah sekali lagi diulang Mahathir yang menggambarkan Umno dan BN menuju kehancuran.

"Masyarakat menyedari Umno menuju kehancuran walaupun ia cuba diperbaiki dengan slogan dan pendekatan baru, namun semua itu tidak berjaya mengaburi mata rakyat.

"Keputusan Pilihan Raya Umum ke 12 telah membuktikan rakyat menolak parti tersebut. Sebagai 'orang tua' Umno, Mahathir juga telah banyak kali menyuarakan keresahannya tentang 'kedhaifan' Umno. Dan kenyataannya kali ini memperkukuhkan lagi Umno dan BN sebenarnya gagal untuk menambat hati rakyat," tegasnya.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hi! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Keep up the outstanding work!

Also visit my weblog allpoops.info

Tanpa Nama berkata...

Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Extremely helpful info specifically the last part :) I care for such information a lot. I was looking for this particular information for a very long time. Thank you and good luck.

My webpage ... http://www.dr.dk/hbold/2009/sygeplejerskerne/