KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Mei 30, 2008

Membaca Di Sebalik TAHNIAH Bush Kepada Anak Badawi?

Dan, adakah perutusan itu sebagai tanda terima kasih AS kepada Abdullah yang memilih pendekatan lembut dalam soal-soal anti-zionis?

By DATUK RUHANIE AHMAD

BAGAIMANAPUN, saya sifatkan perutusan itu sebagai mengandungi “udang di sebalik batu.” Perutusan itu juga mengundang pertanyaan, mengapakah ianya dikirimkan sehari sesudah Abdullah membuat kenyataan untuk tidak mengambil pendekatan berkonfrontasi dalam menangani isu anti-yahudi?

Dan, adakah perutusan itu sebagai tanda terima kasih AS kepada Abdullah yang memilih pendekatan lembut dalam soal-soal anti-zionis? Mungkinkah begitu hakikatnya?

Reaksi Syed Hamid mungkin remeh untuk dikupas. Tetapi, adakah perlu perutusan tahniah Bush kepada Abdullah diberikan ulasan oleh Syed Hamid?

Adakah kenyataan balas Syed Hamid cuba menggambarkan bahawa Malaysia di era Mahathir mempunyai hubungan bilateral dengan AS yang kurang erat?

Adakah kenyataan Syed Hamid itu dikeluarkan kerana Abdullah berbangga menerima perutusan tahniah daripada Bush?

Atau, adakah Syed Hamid diarah atau dipaksa oleh pihak-pihak tertentu untuk mengeluarkan kenyataan itu bagi mengelakkan AS daripada melaksanakan apa yang dilaporkan sebagai “mahu menghentikan bantuan ketenteraan kepada Malaysia”?

Baca Komenter [Selanjutnya]

Tiada ulasan: