KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Mei 29, 2008

Penyertaan Ezam Dan Anuar BUKAN DIRANCANG Sesiapapun - Najib

Benarkah tidak siapa merancang penyertaan Ezam, Anuar dan lain-lain mantan pemimpin PKR itu ke dalam Umno?

By AGENDADAILY

TIMBALAN Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata, orang ramai boleh membuat penilaian sendiri perkembangan beberapa bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyertai semula UMNO.

“Orang ramai boleh buat tafsiran masing-masing… kesimpulan masing-masing,” katanya ringkas ketika ditanya perkembangan dua hari berturut-turut bekas orang kuat PKR menyertai semula UMNO selepas menerima borang permohonan menjadi ahli UMNO dari bekas Ketua PKR Permatang Pauh, Anuar Shaari di bangunan Parlimen hari Khamis.

Hari Rabu, bekas Ketua Pemuda PKR, Ezam Mohd Nor menyerahkan borang untuk menyertai semula UMNO kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Ditanya, adakah perkembangan yang berlaku itu dirancang, Najib menjelaskan, apa yang berlaku secara kebetulan kerana Anuar telah menemuinya setahun yang lalu bagi menyatakan hasratnya menyertai UMNO dan kebetulan ia berlaku selepas Ezam juga memohon untuk menyertai semula parti itu.

Najib turut menjelaskan, permohonan Anuar akan dibawa kepada Majlis Tertinggi terlebih dahulu untuk mendapat kelulusan disebabkan beliau pernah menjadi ahli UMNO.

Manakala seorang lagi yang turut menyerahkan borangnya iaitu bekas Ketua Pemuda PKR Kedah, Khairul Anuar Ramli tidak perlu di bawa kepada Majlis Tertinggi kerana beliau tidak pernah menjadi ahli parti itu sebelum ini.

Pada majlis itu yang turut dihadiri oleh Presiden Parti India Bersatu Malaysia (MIUP) Datuk S. Nalakaruppan, Najib turut ditanya mengenai permohonan MIUP untuk menyertai Barisan Nasional (BN).

Menurut Najib, beliau masih belum pasti mengenai perkara berkenaan tetapi permohonan tersebut akan diproses mengikut prosedur.

Bagaimanapun katanya, buat masa ini MIUP akan bekerjasama rapat dengan BN.

Tiada ulasan: