KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Oktober 06, 2012

Pakatan bedah "Bajet Rasuah Rakyat" 10 Okt ini di Markas PAS Pusat Taman Melewar


KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat akan membedah Bajet 2013 yang dibentangkan Dato' Seri Najib Tun Razak minggu lalu, dalam satu Ceramah "Bajet Rasuah Rakyat" di Markas Tarbiah PAS Pusat, Taman Melewar. Menurut Ketua Penerangan PAS Kawasan Batu, Ustaz Marzuki Zakaria, ia akan diadakan pada Rabu, 10 Oktober ini, jam 9.30 malam dengan menampilkan pakar ekonomi PAS, Dr. Rosli Yaakob; Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail; dan Ahli Parlimen Rasah, Anthony Loke Siew Fook yang juga Ketua Pemuda DAP Kebangsaan.

Dr Rosli dalam satu wawancara dengan Harakah menyifatkan defisit negara selama 15 tahun berturut-turut dengan jumlah hutang yang meningkat melebihi RM500 bilion dan angka ini akan terus bertambah, telah meletakkan negara dalam keadaan bahaya.

Tegasnya, piawaian antarabangsa telah meletakkan nisbah hutang negara pada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) melebihi 55 peratus dan menunjukkan sesebuah negara itu berada pada paras bahaya. Akibat defisit berpanjangan, hutang negara semakin meningkat kerana Kerajaan Umno-BN meminjam sumber dalam negeri dan luar negara untuk menampung defisit setiap tahun. 

Kini hutang melebihi RM 500 bilion dan dijangka bertambah. Ia melebihi piawaian ditetapkan Bank Dunia dan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF). Ini akan dedahkan negara dalam acaman bahaya seperti yang pernah berlaku kepada Greek, Itali dan Ireland dan negara ini  terpaksa dibailout oleh Euoropean Union
  

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Great blog here! Also your site loаdѕ up fast!
What web hoѕt are you using? Can I get your affiliatе link
tо your host? I wіsh mу wеb sitе loaded up as fast aѕ yourѕ lοl

My sitе - payday loans

Tanpa Nama berkata...

Excellent post. I absolutely appreciate this website.

Keep it up!

Tanpa Nama berkata...

Howdy this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if
you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

my web blog; http://www.smassy.com/index.php?title=Benutzer:JanaMajor

Tanpa Nama berkata...

Thanks for another great post. Where else may just anybody get that type of
info in such a perfect way of writing? I've a presentation subsequent week, and I'm at the search for such info.



Take a look at my weblog :: car insurance rates