KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Januari 23, 2008

Sebab-Sebab Tidak TERDUGA, Halang Beberapa Program Saya!

Dato' Abdul Halim dipertanggungjawabkan PAS Pusat sebagai Pengerusi Jawatankuasa Perundingan Kerusi untuk menyelesaikan isu-isu berbangkit berkenaan rundingan kerusi antara PAS dan PKR.

By TARMIZI MOHD JAM

SEJAK semalam, masa saya cukup tipis untuk bergerak. Sepatutnya saya memenuhi undangan Naib Presiden PAS, Haji Mohd Sabu untuk ke rumahnya. Ada sesuatu hal nak dibincangkan!

Cikgu Ishak Surin, Timbalan Pengerusi Lajnah Buruh PAS Pusat, menghubungi saya. Atas beberapa sebab, memang saya tidak boleh pergi seperti saya tidak dapat hadir ke Mesyuarat Lajnah Buruh PAS Pusat pada 20 Januari lalu.

Hari ini, sepatutnya juga, saya menyertai deligasi JPN Wilayah bertemu dan berdiskusi dengan Pengerusi Jawatankuasa Perundingan Kerusi PAS Pusat, Dato' Abdul Halim Abdul Rahman. Nampaknya, saya keuzuran juga.

Sebagai Timbalan Pengarah JPN Wilayah, saya cukup kesal dan amat sedih kerana tidak "duduk semeja" dalam pertemuan itu.

Hanya Pengarah JPN, Cikgu Ishak Surin, Setiausaha JPN, Kamarul Arif Ambak dan Haji Ismail Yahya, Bendahari JPN yang mewakili JPN. Selain itu yang hadir ke pertemuan tersebut ialah Pesuruhjaya, Haji Mohamad Noor Mohd, Timbalan-Timbalan Pesuruhjaya, Ustaz Mohd Nazir Zakaria dan Hajjah Salbiah Abdul Wahab, Setiausaha, Hedzer Ibrahim, Bendahari, Abdul Halim Hassan, Ketua Muslimat, Ustazah Nuridah Mohd Salleh, Ketua Pemuda, Kamaruzaman Mohd dan wakilp-wakil kawasan bertanding.

Sedihnya sama seperti saya gagal berkunjung ke rumah Haji Mohd Sabu dan ke Mesyuarat Lajnah Buruh PAS Pusat, bertemu rakan-rakan marhaen, Haji Anuar Tahir, Cikgu Ezam Ahmad, Wan, Hamka dalam lain-lain.

Malah sebelah petang tadi, halangan menyelubungi saya seperti semalam dan pagi tadi.

Patutnya saya ke Utusan Publishing & Distributors di Taman Shamelin bertemu rakan media di Universiti Malaya dulu, Sdra. Rozlan Mohd Noor seorang Editor Buku; untuk mendapatkan beberapa buku darinya tetapi gagal ke sana.

Saya mohon berbanyak maaf kepada semua yang terlibat. Saya benar-benar tidak dapat memenuhi kunjungan, mesyuarat, diskusi dan ziarah dua tiga hari ini.

Maaf zahir batin!

Tiada ulasan: