KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Januari 21, 2008

GAMBAR BOGEL Pelakon Utama "Anak Pontianak" Bukan SUPERIMPOSE!

Faizal Tahir yang dulunya artis nasyid, mengubah haluan dan cuba mencipta nama mengikut risipi Barat untuk menjadi tersohor!

Pelakon Anak Pontianak TV3 ini dikatakan bergambar bogel dengan aksi ghairah. Tujuh keping dari jarak dekat dan lima keping aksi depan kamera. Apakah ini superimpose?

Oleh NORHISHAM ABU BAKAR, mSTAR

BUAT superimpose tak senang, kalau satu keping boleh lagi tetapi kalau dah 7 keping dari jarak dekat, konsisten dari segi lighting, bayang dan posing.

Ada 7 keping semuanya, dan 5 keping adalah gambar aksi depan kamera dengan boyfriend.

Emel saya bukan untuk menjaga tepi kain orang atau pun mengaibkan orang lain.

Cuma mohon supaya tindakan yang sepatutnya dapat diambil oleh siaran TV sebelum ia akan menjadi satu virus atau kanser yang akan berjangkit lebih parah ke atas masyarakat Malaysia pada masa kini dan akan datang.

Sudah menjadi kebiasaan atau satu trend semasa mana beberapa artis baru atau muda yang masih baru mencari tapak untuk popular sudah mengambil langkah berani sama ada secara sengaja atau tidak menjatuhkan diri dalam kontroversi.

Sebelum ada artis realiti TV swasta yang terjerat dengan gambar bogel (kononnya super impose katanya), pihak stesen TV mohon dia berhenti daripada rancangan TV tetapi entah bagaimana nasib dia baik sebab selepas itu dia glamour terus dapat kerja jadi dj di syarikat radio swasta tak berapa famous sangat.

Baru-baru ini terdapat pula konsert live mana bekas penyanyi kumpulan nasyid bertukar menjadi penyanyi rock membuka baju sambil terdapat lambang Superman di dada.

Konsert tersebut live kat TV dan kemungkinan ribuan orang yang tengok, tetapi mungkin dah terlalu seronok menyanyi dan ingin membuat gimik seperti artis mat salleh kat luar negara sanggup melakukan sesuatu di luar jangkaan yang boleh dilihat ribuan orang yang pergi konsert atau yang tengok kat rumah.

Disebabkan benda tersebut mungkin lepas ini orang akan sentiasa kenal dia, ia lah benda yang buruk tu sekejap jer orang ingat tetapi lepas ni lupalah sebab janji mereka famous.

Yang lain pula, tersebar lak gambar seorang dj lelaki yang tak famous macam Kiran, AC atau Jimmy di stesen radio terkenal sedang berpelukkan mesra dengan teman lelaki sambil mengambil gambar.

Adakan tersebar gambar tersebut melalui email dan menjadi bahan cerita media, dj lelaki yang sebelum ni orang tak pernah langsung akan menjadi terkenal lepas ni.

Akhir sekali, pelakon utama Anak Pontianak yang gambar bogelnya tersiar dan tersebar di email.

Sabtu lepas saya ada terbaca di sebuah akhbar menyatakan bahawa dia dengan perasaan lega dan tidak bimbang bahawa gambar bogel tersebut adalah superimpose.

Mulanya saya tak berapa kisah sangat pasal cerita tersebut sebab saya pun bukan suka sangat tengok cerita tu, tetapi entah bagaimana pulak semalam terdapat forwarded mail daripada kawan-kawan tentang gambar-gambar tersebut.

Ada 7 keping semuanya, dan 5 keping adalah gambar aksi depan kamera dengan boyfriend (yang dia mengaku tak kenal mamat tersebut).

Pelakon ni sebelum ni orang tak pernah kenal sebab dia berlakon macam kayu (mengikut majoriti kawan-kawan saya) dalam cerita tersebut tak pasal orang dah kenal nama dia.

Adakah ini salah satu cara dia untuk terkenal dengan cipta kontroversi, keluar surat khabar, lepas tu orang pun dah tahu dah nama dia dan juga bentuk bdn dia.

FYI, buat superimpose tak senang, kalau satu keping boleh lagi tetapi kalau dah 7 keping dari jarak dekat, konsisten dari segi lighting, bayang dan posing. Wallahulam masing-masing buat judgement sendiri.

Kalau kita tengok trend ni balik, tak ubah seperti artis-artis famous hollywood yang kena posing bogel dahulu sebelum jadi terkenal seperti Cameron Diaz, Vanessa William dan etc.

Yang terbaru ialah Venessa Hudgen heroin film muzikal kegilaan budak-budak sekolah kat KL “High School Musical”.

Kita tak mahu budaya ni menular. Lepas ni artis mana pulak yang inginkan kontroversi atau gambar anak sapa pulak yang berbogel lepas tu dapat di tengok oleh orang ramai yang ade email. Mungkin yang lihat tu kawan-kawan mak bapak dia atau sedara mara dia sendiri.

Takkan setiap kali gambar bogel artis, dengan mudah dapat publisiti murahan dan terus terkenal. Disebabkan hari ni hari Khamis, drama anak pontianak akan tayang di TV3 malam ni.

Saya amat berharap kepada sahabat SIM yang berkerja di TV3 dapat diberhentikan sementara rancangan drama tersebut.

Selagi perkara superimpose ni tak selesai, makin menyampah pulak tengok muka dia kat TV3 serta ingatan posing ghairah dalam gambar yang saya dapat.

Akhir sekali, ia diharap dapat menjadi pengajaran kepada artis-artis kat Malaysia, tolonglah jgn buat kontroversi dengan papar gambar bogel atau gambar berzina ke dan syarikat TV kene tegas mana-mana artis yang ada masalah kesopanan supaya menjadi budaya negara kita bahawa tak kira artis kita tetap berpegang pada konsep kesopanan dan kesusilaan.

Artikel Posted on Saturday, January 19 @ 20:50:36 EST by
reformis Detikdaily.

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I've been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before.

Feel free to visit my blog; diets that work for women

Tanpa Nama berkata...

Thanks for every other wonderful article. Where else could anyone get that type of info in such an ideal approach of writing?
I've a presentation next week, and I am on the search for such information.

Feel free to surf to my web page; vertical jump exercises

Tanpa Nama berkata...

Right away I am going away to do my breakfast, after having my breakfast coming again to read other
news.

My website :: exercises to increase vertical

Tanpa Nama berkata...

Hi there just wanted to give you a quick heads up.
The text in your content seem to be running off the screen
in Safari. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I thought I'd post to let you
know. The layout look great though! Hope you get the issue resolved soon.

Many thanks

Check out my website - exercises for vertical jump

Tanpa Nama berkata...

My brother suggested I would possibly like this
web site. He used to be entirely right. This publish actually made my day.
You can not consider simply how much time I had spent for this info!

Thanks!

Feel free to surf to my homepage http://worldmeetmarket.com/groups/several-good-suggestions-that-will-improve-your-vertical-jump/

Tanpa Nama berkata...

Hello there, I found your web site by the use of Google whilst
searching for a related matter, your website came up, it appears good.
I have bookmarked it in my google bookmarks.
Hello there, simply changed into aware of your blog through Google, and found that it's truly informative. I'm gonna watch out for brussels.

I will be grateful when you continue this in
future. Lots of folks can be benefited out of your writing.
Cheers!

Feel free to visit my page :: champions-of-light.com

Tanpa Nama berkata...

Hello, this weekend is fastidious for me, as this occasion i am reading this fantastic educational post here at
my house.

Take a look at my weblog ... vertical jump exercises

Tanpa Nama berkata...

of course like your web-site but you need to take a look at the spelling on several of
your posts. A number of them are rife with spelling issues and I find it very bothersome to tell the truth nevertheless I'll definitely come again again.

My weblog workouts to increase vertical jump

Tanpa Nama berkata...

Every weekend i used to pay a visit this web page, for the
reason that i wish for enjoyment, since this this website conations really fastidious
funny data too.

Check out my website: http://www.dilloneng.com/author/CleoBWN

Tanpa Nama berkata...

I have read so many articles about the blogger lovers except this
article is genuinely a good piece of writing, keep it up.


My blog post exercises to increase vertical leap

Tanpa Nama berkata...

I am genuinely pleased to read this web site posts which contains lots
of useful facts, thanks for providing such data.

my page: exercises for vertical jump

Tanpa Nama berkata...

Highly energetic post, I liked that a lot. Will there be a part 2?


Also visit my web site; Workouts To Jump Higher

Tanpa Nama berkata...

This can include problems with one's heart and
other organs. When the intestines are so deeply afflicted and damaged a patient will often suffer malnutrition and have a depleted amount
of nutrients which can cause a cascading effect in the body as other parts suffer.
Herbs and nutritional supplements came in a distant
second with a little over 50,600 times people said they had used that as an alternative
medicine in the last year.

Look into my page herbal kesuburan pria