KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Julai 03, 2012

Datin Paduka Marina jadi "bom jangka" kepada Tun Mahathir dan Mukhriz


Saya melihat, agenda keras Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjulang salah seorang anak lelakinya, Datuk Mukhriz agar menjadi Perdana Menteri suatu masa nanti "terencat" dengan langkah sumbang seorang lagi anaknya, Datin Paduka Marina. Mahathir sudah menembak peluru, Mukhriz akan dijadikan MB Kedah jika menang PRU-13 nanti. Biarpun Umno Kedah bercempera ketika ini akibat tembakan peluru tabur Mahathir itu, tetapi "bom jangka" dalam keluarga yang bergayut pada tubuh Marina, paling ditakuti Mahathir dan Mukhriz.

Mahathir saya kira, beitu lantang memberi amaran keras kepada Marina supaya berhati-hati dengan tindak tanduknya yang menyokong kumpulan seperti Bersih dan hak seksualiti, berikutan ia boleh memberi ancaman kepada ahli keluarga bekas PM itu yang masih aktif dalam bidang politik. Ketakutan Mahathir memang berasas. Takut Mukhriz tercicir daripada menjadi PM selepas Najib. Mahathir begitu ghairah mahu Mukhriz menjadi penyambung kerusi PM pada masa depan. malah katanya, ada "akujanji" antara Najib sewaktu berjaya menurunkan Pak Lah sebagai PM.

Langkah Marina jelas tidak sama dengan langkah Mahathir dan Mukhriz. Pada hemat saya, Marina telah menentang bapanya itu dalam beberapa insiden termasuk menyertai Gerakan Menuntut Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih). Ikut serta dua perhimpunan Bersih di ibu negara ini secara tegas dan berani. Dari jauh Mahathir berharap Marina akan sedar apa yang dilakukannya untuk kebaikan diri, dan tidak elok untuk kerajaan pemerintah. Mahathir mahu Marina bersifat sensitif terhadap abangnya yang akan bertanding pilihan raya nanti.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hi, I do think this is a great web site. I stumbledupon it ;) I'm going to come back yet again since I bookmarked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people.

Feel free to visit my web site :: acoustic guitar a chord

Tanpa Nama berkata...

It's the best time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or advice. Perhaps you could write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

my page :: acoustic guitar chords for beginners