KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Julai 04, 2012

Mohd Sabu, Dato' Husam, Pak Samad, Aishah, Bob Lokman, Hairie dalam Rapat Perdana Lebuhraya Rakyat 6 Julai 2012


Persatuan Seniman Paksi Rakyat (Paksi) bersama PAS Kawasan Batu akan mengadakan Rapat Perdana Lebuh Raya Rakyat untuk membantu pembinaan Lebuhraya Rakyat di Kelantan patut dipuji kerana program sebegini akan mendorong mana-mana pihak termasuk PAS Kawasan dan Negeri serta Dewan-dewan mengadakan majlis serupa untuk menggalakkan rakyta menderma.

Himpunan ini akan diadakan pada 6 Julai di Dewan Besar Dato' Fadzil Mohd Noor, Markas Tarbiah PAS Pusat, Taman Melewar, Kuala Lumpur bermula pada jam 9.30 malam. Pada hemat saya, inilah julung-julung kali program seperti ini dianjurkan oleh Paksi yang teruja dengan saranan Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang memohon supaya rakyat jelata turut terlibat dalam pembinaan Lebuhraya Rakyat ini.

Himpunan ini bertujuan untuk mengutip derma pembinaan Lebuhraya Rakyat di Kelantan. Ia yang bertemakan 'Semarak Seni, Lebuhraya Rakyat' akan diisi dengan pelbagai acara kesenian dan kebudayaan termasuk deklamasi sajak, lagu puisi, pantun seloka selain ceramah. Jualan dan lelongan lukisan dan buku juga akan diadakan pada malam tersebut.

Beberapa orang tokoh  sasterawan dan artis terkenal telah bersetuju hadir untuk menjayakan hasrat murni ini. Antara mereka ialah SN. Datuk A. Samad Said, Dinsman, Pyanhabib, HMS Abu Bakar, Rahamad Haron dan beberapa tokoh lain. Di kalangan artis dan pelakon penyanyi Wan Aishah, Bob Lokman, Leman Raja Lawak dan hero filem Leftenan Adnan, Hairi Othman. Tokoh politik yang akan hadir ialah Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan Datuk Husam Musa yang mewakili kerajaan Kelantan. Moderator pada malam itu Dato' Tarmizi Mohd Jam.

Tiada ulasan: