KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Disember 31, 2007

Muslihat Zam: Warta Perdana RTM Dilanjutkan Kepada 45 Minit Mulai Esok Bagi Kempen Habis-Habisan Memburukkan Pembangkang!


By TARMIZI MOHD JAM

WARTA Perdana di RTM1 akan bersiaran selama 45 minit mulai esok dalam usaha stesen televisyen itu menyajikan lebih banyak bahan berita dan maklumat kepada para penonton.

Begitulah laporan Bernama semalam 31 Dis 2007. Perubahan sempena tahun baru 2008 itu membolehkan penonton menyaksikan warta perdana dari pukul 8 malam hingga 8.45 malam, iaitu tambahan 15 minit daripada waktu siaran sekarang.

Ini satu lagi tanda bahawa perang pilihan raya sudah sejengkal. Maka RTM yang tersohor dari dulu, kini dan selamanya menjadi jentera pilihan raya BN, pastinya akan mengambil langlkah tersebut bagi meneruskan kempen-kempen pilihan raya memenangkan BN.

"Dalam usahanya menjadikan Warta Perdana lebih mantap dan berinformasi, RTM akan menyampaikan lebih banyak maklumat terkini kepada penonton menerusi liputan lintas langsung selain temubual secara langsung dengan tetamu di studio bagi membincangkan isu atau topik yang mendapat perhatian ramai," begitulah beritahu RTM kepada Bernama.

Laporan khas yang lebih terperinci akan turut dimuatkan dari semasa ke semasa, tambahnya. Ini bagi memudahkan perang saraf dan gerak saraf menyerang pembangkang habis-habisan dilangsungkan menjelang pilihan raya umum ke 12 tidak lama lagi.

Itu baru dikira tambahan 15 minit pada Warta Perdana. Bagaimana dengan program lain yang saban hari menuju kepada kemenangan BN dan memburuk-burukkan pembangkang.

Inilah barangkali kerja-kerja profesional menterinya, Zainuddin Maidin dalam memperalatkan jentera kerajaan untuk tujuan mempertahankan Umno dan BN dalam negara ini. Mereka bebas menggunakannya, tetapi pembangkang disekat.

Apakah demokrasi cara anak Badawi ini perlu dipertahankan? Dan menguntungkan rakyat serta negara? Fikirkanlah!

Tiada ulasan: