KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Disember 11, 2007

Lapor (1): Beri Sokongan Moral Di IPK KL Petang Ini!

Dr. Mohd Hattan Ramli antara yang ditahan pagi tadi dalam Himpunan Aman Bersih di luar Bangunan Parlimen

By TARMIZI MOHD JAM

Para penyokong BA dan BERSIH serta orang ramai diminta hadir ke hadapan IPK Kuala Lumpur, berdekatan Penjara Pudu hari ini 11 Dis 2007 jam 4 petang untuk menunjukkan sokongan moral terhadap lebih 20 pemimpin dan aktivis parti / NGO yang ditahan polis pagi tadi sewaktu cuba untuk menghantar memorandum ke Speaker Parlimen.

Ratusan polis beruniform dan berpakaian preman memagari jalan utama masuk ke Parlimen dan menyekat sesiapa sahaja yang cuba membolosinya.

Antara yang ditahan, Ketua Pengarah Jabatan Praya PAS Pusat (JPPP), Dato' Mustapha Ali, Pengarah Penyelidikan PAS Pusat (PPP), Dr. Zulkifli Ahmad, Ketua Muslimat PAS Pusat, Ustazah Nuridah Salleh, AJK PAS Pusat, Dr. Lo Lo Ghazali, Dr. Mariah Mahmood, Bendahari Agung PAS, Dr. Mohd Hatta Ramli, Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasharuddin Tontawi, SU Agung PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim, Ketua Penerangan PKR, Tian Chua, MKT PKR, Ang Hiok Gai dll. Kini mereka sedang ditahan di IPK ini untuk diambil keterangan dan soalsiasat.

Kehadiran anda adalah jihad, usaha anda adalah jihad. Jangan sampai suara rakyat dimatikan. Jangan sampai anda semua rakyat yang tak bernyawa!

TERKINI! TAHANAN DI BAWA KE MAHKAMAH JALAN DUTA. SEMUA MESTI KE SANA SEKARANG!!!

Tiada ulasan: